Lav hb, flere?

Gaia81

Betatt av forumet
Målte hb til 10 for fire uker siden, nå er den nede i 9,4 til tross for tilskudd. Flere som har lav hb, og merker dere noe til det? Tilskudd som virker?
Merker at jeg er sliten og blir raskere andpusten, håper den stabiliserer seg snart.

Jeg har hatt i grenseland, 11,5, jeg er vandt til å ligge på 13,5 pga jeg gir blod. Jeg tar niferex annenhver dag og den holder det i sjakk.. Uka etter lå jeg på 11,6:). Hva slags tilskudd tar du?

Ligger på rett over 10 og har vel gjort det lenge, men hadde gode lagre på forhånd så mulig det er derfor det holdes stabilt...

Lå i grenseland lavt (vet ikke verdien), men tar niferex etter legens anbefaling og det virker som det hjelper ihvertfall :)

Lå på 10,6 med tomme jernlagre for 3 uker siden og har tatt tilskudd(Fererro Retard) og hivd inn på med jernrik kost og c-vitaminer, så nå er den steget til 10,9 :)

Jeg har ligget på 5,5 i lang tid... Er nå på 4-dobbelt dose med jerntilskudd. Har kommet opp på 6,8...
Håper på å komme over 7,5 før fødsel.

jeg hadde 10,6 i mars og nå på mandag hadde den gått ned til 9,8 merker at jeg blir fort sliten å utmattat og har endel hjertedunk..

Jeg har ligget på 5,5 i lang tid... Er nå på 4-dobbelt dose med jerntilskudd. Har kommet opp på 6,8...
Oj er vell nesten så du skulle hatt blod overføring da ? når den bare var 5,5 ??

Jeg har hatt i grenseland, 11,5, jeg er vandt til å ligge på 13,5 pga jeg gir blod. Jeg tar niferex annenhver dag og den holder det i sjakk.. Uka etter lå jeg på 11,6:). Hva slags tilskudd tar du?
Floradix og multivitamin med jern, må nok over på sterkere saker! :)

Oj er vell nesten så du skulle hatt blod overføring da ? når den bare var 5,5 ??

Det virker som om de har helt andre rutiner her i Danmark, hvor vi bor... Det har aldri vært snakk om noe blodoverføring, bare økte doser med sterke jerntilskudd... Ligger nå på 800% av anbefalt daglig dose. Pluss B-12 sprøyter.
Men er tom for energi, masse syk, svimmel og hodepine. For en måned siden var jeg innlagt med alvorlig lungebetennelse. Så helt på topp er jo ikke kroppen...
Håper bare jeg kan få bygget opp jernlageret litt før fødselen.

Det virker som om de har helt andre rutiner her i Danmark, hvor vi bor... Det har aldri vært snakk om noe blodoverføring, bare økte doser med sterke jerntilskudd... Ligger nå på 800% av anbefalt daglig dose. Pluss B-12 sprøyter.
Men er tom for energi, masse syk, svimmel og hodepine. For en måned siden var jeg innlagt med alvorlig lungebetennelse. Så helt på topp er jo ikke kroppen...
Håper bare jeg kan få bygget opp jernlageret litt før fødselen.
Uff da:(. I Norge gir vi ofte blod når man har 8 eller mindre..

Uff da:(. I Norge gir vi ofte blod når man har 8 eller mindre..

Merkelig at det er så forskjellig... Og litt irriterende, ville gjerne hatt litt mere energi og bedre form før fødselen! Og jeg er jo litt bekymret, tenk hvis det skulle skje noe under fødselen som gjør at jeg mister mye blod... Litt skummelt!

Merkelig at det er så forskjellig... Og litt irriterende, ville gjerne hatt litt mere energi og bedre form før fødselen! Og jeg er jo litt bekymret, tenk hvis det skulle skje noe under fødselen som gjør at jeg mister mye blod... Litt skummelt!
Ja, veldig rart.. Ja, det skjønner jeg.. De får være oppmerksomme under fødselen din...

Jeg ligger som regel på fire - fem, og får jern intravenøst når det blir for lavt. Det hjelper en grei stund.

Jeg lå på 2,5 i uke 12... Ble aldri snakket noe om blodoverføring for min del heller..
Legen ringte meg sent på kvelden, superstresset og ba meg begynne på jerntilskudd med en eneste gang..
Gått på dobbel dose med duroferon siden da, og nå i uke 34 er det på 11,3(mener jeg det var)... Både jeg og legen jublet, da jeg aldri har hatt så høy måling før:)

Back
Topp