Lav bp

Champ

Gift med forumet
Nå har jeg vært å tatt masse prøver på sykehuset pga den lave bp... de er ikke fornøyd med en bp på 8, noe jern skal jeg ikke ta for det er visst ikke det som er problemet, hmm håper dem finner ut nå hva det er som er problemet da, blir jo snart blodfattig bare av alle prøvene dem tar. hehehe

Det var ganske lavt ja,tror mitt har lagt på 13,9 hvis eg ikkje husker feil. Håper dei kan finne en måte å få den opp på uten å stikke i deg alt for mange ganger[;)][:D]

det var visst sånn at om det kommer under 10 så er det lite heldig, så jeg har fått beskjed om å gå på glutenfri diett fremover.... noen som vil bake for meg? hehe

Det er heldigvis ingen fare for ungene der inne da, men jeg ble litt skremt når ho legen sa at etterhvert så kan det få følger for dem også... men ejg er sikker på at alt ordner seg [:D]

høres jo rart ut at det ikke skyldes for lite jern? har du kanskje greie blodlagre da eller? håper uansett at det ordner seg!

Jernlager og blodprosent er to forskjellige ting....... fikk jeg opplyst. lav bp betyr at det ikke transporteres nok oksygen i blodet og kroppen tar ikke opp næring fra maten som den skal  [&:] så nei jern har ikke noe med dette å gjøre i følge sykehuset. b og c vitaminer hjelper på å ta opp jern og andre næringstoffer, men har tatt vitaminer gjennom hele svangerskapet så det er heller ikke der problemet ligger..... uff ja glutenfri diett er ikke morro i det hele tatt, hadde det i fjor vår også for å redusere allergien min (asså kryssallergi) men må det til så må det til, det viktigste er jo at jeg får opp energien og holder meg "oppe" [:D]
men som sagt, jeg er veldig glad dem tar det på alvor å skal finne ut årsaken til at det er blitt sånn

jess, jernlager og blodprosent er to helt forskjellige ting. men man kan ha lave blodlagre og høy blodprosent og motsatt. tenkte at du kanskje bare har lav blodprosent og likevel høye jernlagre og at du derfor ikke trengte å ta tilskudd. det fikk jeg beskjed om, men hadde lave jernlagre, så tar ferromax.
men håper de finner utav det!

hmm jernlageret mitt er det ingenting i veien med, derfor så er det blitt en "sak" ut av at bp er så lav, og jeg går med tvillinger

Back
Topp