Lav blodprosent

FrøkenFrustrert

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg fikk beskjed hos legen igår om lav blodprosent. Andre som har fått samme beskjed? Den var visst veldig lav...
Har googlet endel å ser at det ofte er pga jernmangel eller Bvitamin mangel. Håper at det er en av de tingene sånn at jeg kan ta tabletter å bli bedre i formen igjen!

Hadde lavt blodtrykk og svært lavt jerninnhold sist svangerskap.. Fikk intensive jerntabletter for å bygge opp før fødsel :)

Fikk akkurat samme beskjed Trodde det var på grunn av jernmangel, men selve jern"målingen" var ikke så dårlig i seg selv, kun blodprosenten. Så for min del var det ikke noe krise enda. Min var på 11 komma et eller annet

Jepp. Svært lav blodprosent ved alle mine tre graviditeter. Fikk du ikke beskjed om å ta jern??

Jeg går på feromax som er høydose. Tar et brett, og så har jeg pause. Pass på å ta jern sammen med appelsinjuice, det øker opptaket. Og husk å ha pause innimellom! Man skal aldri gå på jern sammenhengene da jernlagrene får nok etter en stund og ikke klarer å ta opp mer.

Og så får man treig mage av det, så rådfør deg på apoteket hva du kan ta for treig mage når du er gravid.

Min blodprosent lå på 9,6... Så det er jo kjempelavt!! Fikk ikke beskjed om noe annet for de tok blodprøver som skulle sendes til sykehuset også igår, så regner vel med jeg får svar seinest imorgen på hvorfor det er så lavt. Er jo bare 13 uker imorgen, så har jo da heldigvis god tid til å bygge opp før fødsel da..

Har både jernmangel og lav blodprosent. Lav blodtrykk også, 100/60. Han sa at siden jeg ikke er plaget av det, så skal jeg bare ta jerntilskudd i 2 uker og så slutte.

Da har sikkert jeg også lavt blodtrykk.. 105/50 tror jeg han sa.. Hmm, får vente å høre hva han sier da når han får tilbake blodprøvesvarene... Men er jo veldig godt å høre at det er flere som er i samme situasjon og at det ikke er noen fare:)

Jeg hadde også 100/60, men de sa det var fint? Har hørt før at jeg er på nedre del av normalen når det gjelder blodtrykk :) men 150/50 hørtes fryktelig lavt ut!

Jeg hadde også 100/60, men de sa det var fint? Har hørt før at jeg er på nedre del av normalen når det gjelder blodtrykk :) men 150/50 hørtes fryktelig lavt ut!
Ja, han sa det var ikke høyt, men ikke så lavt at han brydde seg heller liksom... Så stresser ikke med det. Syns det er værre med blodprosenten, for den sa de var veldig lav..

Nå er det noe rart her som ikke stemmer, føler jeg... Mine jernlager er kjempefine, samme med bvitamin... Hvorfor i helsike har jeg da lav blodprosent??? Bør de ikke finne ut av det?
Hun på helsesenteret mente det kunne gå litt opp å ned, men jeg mener... Har lest at man SKAL finne ut hvorfor man har lav blodprosent hvis den er så lav.. =\

Min blodprosent lå på 9,6... Så det er jo kjempelavt!! Fikk ikke beskjed om noe annet for de tok blodprøver som skulle sendes til sykehuset også igår, så regner vel med jeg får svar seinest imorgen på hvorfor det er så lavt. Er jo bare 13 uker imorgen, så har jo da heldigvis god tid til å bygge opp før fødsel da..

Lå på under 7 sist, men de fant ikke ut av det før senere i svangerskapet.. Dette er noe både min mor og søster også har vært plaget med, så var ikke sjokkert..

Men måtte gå på ferromax (jerntabletter) i tilfelle det skulle gå galt under fødsel og jeg mistet mye blod, da kan det være farlig..

Fødselen gikk heldigvis fint, men måtte fortsette på jerntabletter en god stund etterpå :)

Back
Topp