lav blodprosent ..

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
dere som mistet en del blod under fødselen/etterpå ..
hva lå blodprosenten deres på, da dere var på sykehuset?

8 - 9 tror jeg... 9 den dagen jeg reiste hjem, så den var nok noe lavere før. Usikker på hvordan de regner ut det der, men normalt tror jeg er 14 - 15? Noen som vet?

jeg har slitt med lav blod % hele livet, var temmelig lavt på slutten av svangerskapet og. Men, jeg ble ikke målt etter fødselen [:@] Er fortsatt ikke målt, men vet det er lavt. For jeg svimler lett, så knasker jerntabeletter. Håper de kan måle meg på 6-ukers kontrollen...

etter fødselen låg den på 7,8 og når eg reiste heim var den på 7,9. var å sjekka for halvanna veke sia og då var den kommen opp i 9. måtte roe ned med jerntablettene for de ødela magen[&:] fekk beskjed om hestekur frå sykehuset med 4 hemofer for dagen......[&:]

Min var og lav på slutten av svangerskapet samt etter fødselen. Da lå den på 8 ca. Har ikke målt den etterpå, men jeg kan ikke ta jern pga det merkes på magen....så vet ikke jeg assa..spiser c vitaminer og masse grønt da, det hjelper det og [:)]

Blodprosenten min var på 6.4, så jeg måtte få blod overføring.

ORIGINAL: jealie25

Min var og lav på slutten av svangerskapet samt etter fødselen. Da lå den på 8 ca. Har ikke målt den etterpå, men jeg kan ikke ta jern pga det merkes på magen....så vet ikke jeg assa..spiser c vitaminer og masse grønt da, det hjelper det og [:)]

hemofer er ikke så ille for magen.. vet ikke hva du tok før da..

"Blodprosenten"/Hemoglobinen min lå på 6.0 etter fødsel ,så jeg måtte få tre poser med blod ..
Klarte å karre meg opp til 8.1 ved utreise fra sykehuset [8D]
Aner ikke hva den er nå ,må sjekke med fastlegen på 6 ukers kontrollen som blir 9 ukers kontroll pga hans ferie [&:]

ORIGINAL: Catrine2

ORIGINAL: jealie25

hemofer er ikke så ille for magen.. vet ikke hva du tok før da..

jeg vet,men det var ikke bra det heller...hemorider er ikke så veldig velkomne hos meg [;)]

Back
Topp