Lav blodprosent

Honeybee85

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Var på 28 ukerskontroll hos legen i dag, og der reagerte de på blodprosenten som var blitt veldig lav. Nede i 6,5. Og slimhinner i øynene var veldig bleke sa hun. Sist en slik prøve ble tatt var i mai, da var den 13,3 og det var normalt. Legen ringte St.Olavs for å høre om det var behov for å komme inn til sjekk, men fikk beskjed om å ta en utredende blodprøve og deretter ta kontakt igjen. Svarene på disse prøvene får vi i morgen kl 9, så da får man bare smøre seg med tålmodighet..som jeg har særs lite av... ;) andre som har vært borti så lav blodprosent? Og hvordan kan det påvirke foster? Blir nå bekymra jeg, hvis jeg har gått rundt å vært anemisk i 2 mnd kan det jo ikke være bra for lille i magen. Og jeg som trodde jeg var sliten og slapp av varmen..

Jeg har også lav blodprosent, men ikke lav nok til at jeg må ta noe for det. Fikk beskjed om å spise grovt brød, leverpostei, jordbær og egentlig alt som har jern i seg.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Var på 28 ukerskontroll hos legen i dag, og der reagerte de på blodprosenten som var blitt veldig lav. Nede i 6,5. Og slimhinner i øynene var veldig bleke sa hun. Sist en slik prøve ble tatt var i mai, da var den 13,3 og det var normalt. Legen ringte St.Olavs for å høre om det var behov for å komme inn til sjekk, men fikk beskjed om å ta en utredende blodprøve og deretter ta kontakt igjen. Svarene på disse prøvene får vi i morgen kl 9, så da får man bare smøre seg med tålmodighet..som jeg har særs lite av... ;) andre som har vært borti så lav blodprosent? Og hvordan kan det påvirke foster? Blir nå bekymra jeg, hvis jeg har gått rundt å vært anemisk i 2 mnd kan det jo ikke være bra for lille i magen. Og jeg som trodde jeg var sliten og slapp av varmen..

Jeg hadde 9,3 og lavt B12. Fikk B12 og nå er den over 10 som er anbefalt i svangerskap. Tviler på at du har gått med så lav i 3mndr. Det har nok utvikla seg etter hvert, hvis ikke hadde du antagelig følt deg plutselig mye dårligere. Det var uvanlig lavt da, så antar du må ha noe for det. Lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum

d var lavt ja..

jeg målte 10,2 i går, gått ned fra 12,5 for noen uker siden. fikks pørsmåål om jeg var slapp, og ellers bare beskjed om å spise variert og ta vitaminene mine..

Jeg har veldig lav blodprosent, den var under 9 sist jeg sjekket, så går på sterke jerntabeletter og skal på ny kontroll om en uke for å se at alt er fint.
Dagene mine er mye bedre nå som jeg tar tilskudd.. Jeg var supersvimmel, kvalm og sliten hele tiden før jeg testet meg. Har hatt dette ved tidligere svangerskap så regnet med at det kom til å komme.

Lurt dersom du klarer å få nok jern gjennom kosten. Tilskuddet gir meg skikkelig treg mage og mageknip.

Har gått på Duroferon jerntabletta sista året. Ved sist prøva blei da målt t 11,6

Hadde også lav blodprosent ved siste kontroll. Tok utvidede blodprøver og her var det b-12 som var lavt, jernnivået var fint. Så jeg må ta b-12 sprøyter. Tror neppe du har gått med så lavt nivå veldig lenge :-)

Jeg hadde så lav blodprosent eller kanskje den var på 5,5-6 med første mann. Da fikk jeg faktisk blodoverføring siden det bare var 3.dager til termin og de var redd jeg kanskje kom til å miste blod under fødselen. Fødte bare 10timer etter blodoverføringen

Det var jo veldig lavt. spent på å høre hva slags tiltak som iverksettes.

Det var noe galt med måleapparatet kunne legen meddele da hun ringte dagen etter!! Det hadde kommet opp en feilmelding senere på dagen. Puuuh! Kunne ikke forstå at det skulle være så ille jeg heller, for hvis den virkelig var så lav som den viste da skulle man jo tro at formen burde være elendig.. Og det er den jo ikke, bortsett fra slapp og sliten av varme liksom :) så, blodprosenten var litt lavere enn den burde være men ikke kritisk som de først trodde, dette ordner seg med et jernholdig kosthold :)

Det var noe galt med måleapparatet kunne legen meddele da hun ringte dagen etter!! Det hadde kommet opp en feilmelding senere på dagen. Puuuh! Kunne ikke forstå at det skulle være så ille jeg heller, for hvis den virkelig var så lav som den viste da skulle man jo tro at formen burde være elendig.. Og det er den jo ikke, bortsett fra slapp og sliten av varme liksom :) så, blodprosenten var litt lavere enn den burde være men ikke kritisk som de først trodde, dette ordner seg med et jernholdig kosthold :)

Så bra da :) Dumt med apparater med feil på, men godt det var "den veien" :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp