Lav blodprosent.

Lillemor88

Betatt av forumet
Har dere erfaring med det?
Er det farlig for mini? Eller meg?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei. Sniker fra jan13. Det er ikke farlig for baby om du har lav blodprosent (hb=hemoglobin), og det er normalt at den synker ve graviditet. Er heller ikke farlig for deg men du kan blu svimmel, slapp, kvalm og uvel ve lav hb. Og undrr fødsel vil du noj miste blod(varierer hvor mye) og da vil den kunne synke enda mer. Så vil anbefale deg å begynne ta jern tabeletter og jerne c vitamin i lamme da det fremmer opptak a jern.
Kan jeg spørre hvor lavt du har?
Jeg hadde hb på 10, 4 da jeg fødte. Mistet noe blod så to dager etter var den 7, og da fikk jeg blodoverføring. Så neste gang jeg blir gravid skal jeg ta jern fra første stund;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar :) jeg ligger på 9 i blodprosent. Har begynnt med jern tatt mye i nesten 3uker. Blodprosenten hadde ikke stege mer enn 0,4. Jeg fikk ikke beskjed om c-vitamin i tillegg, merkelig!

Jeg er mye svimmel, kvalm å trøtt - men det overlever jeg fint! Var bare bekymret for mini :) (puster lettet ut)

C vitamin hjelpet kroppen med å ta opp jern. Jeg hadde 10,6 i hb. Hadde 12 to uker tidligere. Tar floradix.

jeg har hb på 14,9 :)

er 14 normalt?

Ja det er tipp topp.. skulle ligge mellom 12,7 å 14 sa legen min :)

Back
Topp