Lav blodprosent...

Willma

Glad i forumet
Var på kontroll i dag hos legen, alt var veldig fint helt til han fikk svaret på HB/blodprosent prøven den var på 8,6 og jeg må tilbake allerede tirsdag for å ta nye prøver. Jeg har to fullgåtte svangerskap men ikke hatt lav blodprosent før. Går på jern og folat , gjort det i over 1 mnd pga mangel. Noen andre med lav blodprosent? Han sa ikke så mye annet at dette må vi følge nøye opp og kjempe viktig å ta ny prøve innen tirsdag. Blir jo litt engstelig av dette :(

Har ikke hatt lav blodprosent selv, men det kommer sikkert til å gå bra. Du får nok bare litt tettere oppfølging om noe skulle bli kritisk for deg eller den lille.

Jeg har lav blodprosent.. derfor jeg svima noen ganger. . Men etter rikelig med daglig inntak av vitaminer og jern har d komt seg litt... er fremdeles sykemeldt 80% men synes d fungerer greit... jobber noen timer hver dag før jeg får hjem å hviler å henter vesla i barnehagen. . Har ikke fått noe inntrykk av legen at dette er "farlig" men heller mer ubehagelig å litt ekkelt for meg...

Sniker litt fra jan 13... hadde lav blodprosent under sv.skapet... å under/etter fødselne så mistet jeg mye blod som endte i at jeg ble veldi dårli, ristet/kramper, måtte ha blodoverføring og det værste var at jeg fikk ikke melk, selv ikke etter 3 uker(da blodprosenten endli var kommet seg over 11 i alle fall)... så anbefaler deg på det sterkeste å få OPP blodprosenten din!!

Hmmm...huff nei det der er noe drit :oops: . Lykke til, og bra de oppdaget så pass "tidlig" og ikke rett før/etter fødselen. Det er DA det kan bli trøblete å ha så lav blodprosent.

Back
Topp