Lav Amh , erfaringer ?

Hestehoven

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Min Amh har de siste to årene sunket fra 11 til 3, som er ganske lavt. Noen som har fått ut ett greit antall egg med lav amh ? Fått beskjed om at jeg må doble hormondosen fra tidligere forsøk dersom vi skal prøve igjen.

Huff da, det var leit.. Jeg har en amh på 2 og fikk første gangen ut 4 egg, deretter 1 egg, så 4 egg, og siste gang 3 egg. Det kan være at eggene er av god kvalitet, selv om det er få av dem. Ifølge legen så har jeg tatt maksimal dose på medisinene som er tillatt i Norge (300 ie Menopur/Gonal-f om dagen) - og jeg har satt sprøyter i rundt 12 dager hver gang. Så det var min erfaring. Håper vi skal klare å lykkes likevel, jeg er jo "bare" 34 år :-)

skal evt ta 300 ie Menopur, mot 150 de andre forsøkene. DE har trolig fjernet eggstokkvev når jeg ble operert. vet du hvorfor du har lav amh .
? Jeg er 32. Litt tidlig å gå tom for egg

Legene strides om hvorfor amh er lav. Noen mener endometriosen kan være årsaken, andre mener at det ikke er sannsynlig. Det kan være medfødt, eller det kan være tidlig overgangsalder - men da er det jo en del andre symptomer som også skulle vært tilstede. Det er den infoen jeg har fått. Håper for oss begge jeg:-)

Back
Topp