Lav økning i HCG

Selma83

Andre møte med forumet
Positiv tidligtest dpo 8.
Dpo 14 var jeg på 142 i hcg (blodprøve), og dpo 18 på 354 (blodprøve). Fastlegen min stusser over lav økning. Hva er deres erfaringer? Skal ta ny test i morgen. Ivf, fersk forsøk. Straks 40 år.
 
Eneste erfaringen jeg har er at det varierer veldig fra person til person, og at dobling på 3 dager kan være normalt det og, selv om hovedregelen er på 48 timer. Hvordan gikk det med deg?:shy:
 
Fortsatte å ta hcg prøver og ser da at de dobler seg etter 72 timer. Når jeg googler så står det at den skal dobles mellom 48 og 72 timer (det står også på lab sidene over hvordan testene skal tolkes). Men gyn mente den måtte dobles hver 48 time. Velger å satse på at de tar feil. Tidlig UL om ca 3 uker. Tiden går så sakte..
 
Fortsatte å ta hcg prøver og ser da at de dobler seg etter 72 timer. Når jeg googler så står det at den skal dobles mellom 48 og 72 timer (det står også på lab sidene over hvordan testene skal tolkes). Men gyn mente den måtte dobles hver 48 time. Velger å satse på at de tar feil. Tidlig UL om ca 3 uker. Tiden går så sakte..
Om det er til hjelp så hadde jeg måling på 100 og var da ca 4+0, svar på blodprøve nr 2 får jeg på fredag. Og ja, det er faktisk ikke uvanlig med fordobling hver 72t, selvom noen har hver 48t. I tillegg så spørs det hvor i svangerskapet man er, etter en hvis lenge vil det gå fra 48t til 72t i tillegg.
Jeg har ikke vært igjennom ivf, men mener å ha lest flere steder at hcg nivå kan være noe lavere enn gjennomsnittet (kontra "naturlig" graviditet). Så det er jo også en liten trøst, i tillegg til at du har høyere nivå enn meg mtp at vi tok måling ca samme tid i syklusen. Ut i fra hva jeg har søkt meg fram til så er normalen 96-99 i hcg nivå når man er 14dpo.
 
Jeg hadde 53 når jeg var 14dpo, 70 når jeg var 17dpo og 219 på 21dpo. Det ble baby av det! Nå er han snart 3,5 år :)
 
Back
Topp