Laurdag

Så fiiiin med nye sko :D hvor fant du de? (Orker ikke å lese alle innleggene, om det er nevnt tidligere:p )

Ja syns jo de var søte da :D er lokal skobutikk, men mener det er kjeden eurosko som har skoene :) rt str 20, men de var små i str, så var de eneste som passet :D

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja bare å legge ut oppskrift :) hehe..
Så hun likte gåbilen med andre ord:D herlig da! :D gøy for deg å kunne åpne gaver å tenker jeg :P hihi

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja, var morro! Gåbilen lager mye lyd, spiller melodier etc...bare en aaaanelse slitsom :p men Hermine løper avgårde med den :D
Liana får sikkert god hjelp til å åpne gavene sine av Emira ;)

Ja syns jo de var søte da :D er lokal skobutikk, men mener det er kjeden eurosko som har skoene :) rt str 20, men de var små i str, så var de eneste som passet :D

★Sender fra pipe-gjøken★
Utrolig stor forskjell på str i sko ja! Sko i 20 er normalt sett aaaltfor stort her, mens vi prøvde et par i 20 fra Enfant og de var for små :eek:

Ja, var morro! Gåbilen lager mye lyd, spiller melodier etc...bare en aaaanelse slitsom :p men Hermine løper avgårde med den :D

Marengskrem:
2 eggehviter
180 g sukker
1 dl hvit sirup
2 ss vann
0,5 ts sitronsaft
1 ts vaniljeessens

Til marengskremen has eggehviter, sukker, sirup, vann og sitronsaft i en metallbolle over kokende vannbad. Pisk med håndmikser i 4-5 minutter, til du har en tykk og blank marengskrem. Ta bollen vekk fra vannbadet og pisk kremen i et par minutter til så den blir litt avkjølt. Pisk inn vaniljeessens til slutt.

Hahah kjempe morsomt for barn, men ikle fult like morsomt for foreldrene :P
Hahah nei jeg skal pakke opp alle gavene sjøl:P neida :P Emira må nok hjelpe Liana :D

★Sender fra pipe-gjøken★

Utrolig stor forskjell på str i sko ja! Sko i 20 er normalt sett aaaltfor stort her, mens vi prøvde et par i 20 fra Enfant og de var for små :eek:

Ikke sant:eek: har noen få par sko etter Emira i str 20, men de er for store for Liana, så ble litt overrasket når jeg så disse var samme str men mye mindre:eek::rolleyes:

★Sender fra pipe-gjøken★

Marengskrem:
2 eggehviter
180 g sukker
1 dl hvit sirup
2 ss vann
0,5 ts sitronsaft
1 ts vaniljeessens

Til marengskremen has eggehviter, sukker, sirup, vann og sitronsaft i en metallbolle over kokende vannbad. Pisk med håndmikser i 4-5 minutter, til du har en tykk og blank marengskrem. Ta bollen vekk fra vannbadet og pisk kremen i et par minutter til så den blir litt avkjølt. Pisk inn vaniljeessens til slutt.

Takk :D må prøves! Høres veldig godt ut hvertfall..om jeg har smakt det eller ikke:P

★Sender fra pipe-gjøken★

Takk :D må prøves! Høres veldig godt ut hvertfall..om jeg har smakt det eller ikke:P

★Sender fra pipe-gjøken★
Har du smakt marshmallow fluff??? Er veldig likt det på konsistens og smak! Seigt og klissete og søtt! :p :D brukte Agavesirup og det ga veldig god smak, litt sånn honningaktig! :)

Har du smakt marshmallow fluff??? Er veldig likt det på konsistens og smak! Seigt og klissete og søtt! :p :D brukte Agavesirup og det ga veldig god smak, litt sånn honningaktig! :)

Nei det tror jeg ikke at jeg har smakt.. hehe men er veldig glad i søtt og godt :D hihi

★Sender fra pipe-gjøken★

Nei det tror jeg ikke at jeg har smakt.. hehe men er veldig glad i søtt og godt :D hihi

★Sender fra pipe-gjøken★
Litt spennende og prøve noe nytt også ;) jeg satte bollen i kaldt vannbad for å kjøle kremen fortere ned igjen, da ble den enda tykkere! Sikkert rågodt på sjokoladekake/muffins også! :) jeg kunne spist den med skje da :p

Litt spennende og prøve noe nytt også ;) jeg satte bollen i kaldt vannbad for å kjøle kremen fortere ned igjen, da ble den enda tykkere! Sikkert rågodt på sjokoladekake/muffins også! :) jeg kunne spist den med skje da :p

Ja jeg elsker å prøve nye kaker og mat! Før jeg fikk bekkenløsning, så prøvde jeg meg på mye nytt i kakeverden :P men har stått litt stille de siste månedene;)

Høres kjempe godt ut!:rolleyes: har lyst å prøve med engang.. hahah

★Sender fra pipe-gjøken★

Dere er så flinke til å bake! Må nok ha litt brukerstøtte av dere når det nærmer seg Elise sin bursdag! (Er heldigvis leeeeenge til :p)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Back
Topp