Latensfasen (klageinnlegg :/ )

Canon_95

Forelsket i forumet
Fra tirsdag har jeg hatt skikkelig vondt, rier som ikke hadde pauser på en måte ( vet det ikke er helt rier om det ikke er pauser). Etter 12 timer med disse smertene ringte jeg føden på onsdag og spurte hva jeg skulle gjøre, og fikk komme inn på en skjekk. Hadde bare én cm, og hadde jo så vondt at jeg trudde at det skulle være litt mer enn det... Hun sa jeg var i latensfasen, og jeg kunne enten føde i kveld, eller om ett par dager. Smertene fortsatte 12 timer til før de dabbet helt av.

Torsdag, samme greia, bare det varte rundt 6-7timer ca. Og fredag samme greie som varte nesten 12 timer.

Er så sliten, og gruer meg bare mer og mer til det begynner igjen. får ikke i meg nok mat eller drikke, og er redd om fødselen begynner at jeg skal være så sliten at jeg ikke klarer det... Fått i meg frukt de siste dagene, men stort sett bare det...

Noen erfaringer :/ ? Tips kanskje?

Du burde ringe føden igjen, å legge på litt og fortelle at dette klarer du ikke, be om morgon sprøyte så du kan få slapper av/ sovet. Det måtte jeg med nr 1 ... ;) lykke til

Du burde ringe føden igjen, å legge på litt og fortelle at dette klarer du ikke, be om morgon sprøyte så du kan få slapper av/ sovet. Det måtte jeg med nr 1 ... ;) lykke til

Det dabber jo av, så får sovet. Er bare kjørt liksom... :/ må jo ringe inn til overtidskontroll på mandag, har det ikke skjedd noe til da, håper jeg de setter meg i gang eller noe. Morfin hørtes faktisk ikke så dumt ut, men er ikke fan av medisiner da.. :/

Snakket med om sist kontroll for jeg er redd det kanskje må til igjen. Å jm sa set er mye bedre å få en sprøyte, sove og få roe ned kroppen helt og være 100% klar til en fødsel. Så jeg anbefaler deg det virkelig om du føler deg så sliten og utmattet nå.

Snakket med om sist kontroll for jeg er redd det kanskje må til igjen. Å jm sa set er mye bedre å få en sprøyte, sove og få roe ned kroppen helt og være 100% klar til en fødsel. Så jeg anbefaler deg det virkelig om du føler deg så sliten og utmattet nå.

Får se hvordan det går i dag, og evnt ringe føden og ta en prat. Er redd for å være utslitt, er jo ikke bra akkurat... Takk for tipset :)

Jeg har tatt 1 gram paracet de to siste nettene, det gjør iallefall så jeg sover ganske godt.. Merker STOR forskjell på formen og humøret de dagene!! ;-) Kanskje begynn med å prøve det? Det var HELT greit sa jm..

Jeg har tatt 1 gram paracet de to siste nettene, det gjør iallefall så jeg sover ganske godt.. Merker STOR forskjell på formen og humøret de dagene!! ;-) Kanskje begynn med å prøve det? Det var HELT greit sa jm..

Sitter også med "rier", hvertfall VELDIG vonde sammentrekninger, men som kommer med 10-20min mellom - fryktelig slitsomt !

Prøver meg på paracet for første gang i natt og håper det hjelper! :)

Skal til JM imorgen på kontroll så håper av hele mitt hjerte at hun kan konstatere at noe er på gang - orker ikke mange flere av disse dagene/nettene...! :o

Puh.. Da fikk man klaget litt her å :p

Sniker fra mai. Jeg gikk slik fra 29 april til 31 mai når jeg endelig ble satt igang. Fikk beskjed om at babyen kom snart, men der tok de grundig feil. Var inn og ut på føden, men bare en cm.. Så blei vel sendt hjem igjen 4-5 ganger. Siste gangen fikk jeg en kjempe søt jordmor og hadde flaks for det var en stille dag på føden. Så de tok vannet mitt. Hvis jeg hadde blitt sendt hjem igjen hadde jeg satt ned foten og forlangt at de skulle hjelpe meg, for hvis ikke hadde ikke jeg hatt noe krefter igjen til selve fødselen og de tøffe dagene som kommer etterpå. Så skjønner hvordan du har det:( så ikke vær redd for å si ifra hvis du blir alt for sliten.. Å masse lykke til :)
Du får også smertestillende som er litt sterkere hvis du tar deg turen inn og de ikke kan gjøre noe annet, hvis det blir for ille og du ikke får noe søvn:)

Takk for gode svar :) endte med at jeg ringte føden og fikk morfin på søndags morgen :) ble satt i gang senere på samme dag.

Back
Topp