Våknet med skikkelige vonde regelmessige rier natt til fredag, tydelig skille fra kynnere som har vært vonde, såpass vondt at jeg endte med å spy hele dagen av smertene, men når vi endelig kom oss på sykehuset fredag morning så var det også gode utslag på rier på ctg, men når hun skulle sjekke åpningen, Gud så vondt! Ble sjekket ofte i 1 svangerskap, aldri følte det var vondt eller ubehagelig, men denne gangen var det som om hun tok tusen kniver inni og roterte. Hun fikk knapt en finger inn, så veldig lite åpning, hvis det i det hele tatt var noe. Og hun sa jeg er i latensfasen, men den kunne bli ganske vond å lang pga jeg etter første fødsel er konisert, og pga arrvevet så vil det ta tid før livmorhalsen gir etter skikkelig og gir tilstrekkelig åpning, så demotiverende når jeg hadde så vondt.
Lest i ettertid på skrekkhistorier med de som er konisert og hatt latensfase i flere døgn, eller måtte settes igang på overtid fordi kroppen ikke klarte åpne livmorhalsen eller de som rett og slett aldri fikk åpnet den og måtte ta keisersnitt. Føler meg egentlig ganske deppa nå, føler brått ungen aldri vil komme ut og jeg skal gå med intense smerter i flere uker før de skal sette meg igang fordi kroppen ikke klarer det, alt pga koniseringen. Er jo 3 år siden koniseringen og så føler jo arret burde vært mykere, men tydeligvis ikke.
Garantert flere som er konisert her inne, noen som har erfaringer fra hvordan fødselen ble og varte når de var konisert? Mtp åpningsfasen.
Lest i ettertid på skrekkhistorier med de som er konisert og hatt latensfase i flere døgn, eller måtte settes igang på overtid fordi kroppen ikke klarte åpne livmorhalsen eller de som rett og slett aldri fikk åpnet den og måtte ta keisersnitt. Føler meg egentlig ganske deppa nå, føler brått ungen aldri vil komme ut og jeg skal gå med intense smerter i flere uker før de skal sette meg igang fordi kroppen ikke klarer det, alt pga koniseringen. Er jo 3 år siden koniseringen og så føler jo arret burde vært mykere, men tydeligvis ikke.
Garantert flere som er konisert her inne, noen som har erfaringer fra hvordan fødselen ble og varte når de var konisert? Mtp åpningsfasen.

Hun sa det samme at det tar kanskje litt tid for de koniserte å åpne seg til aktiv fødsel, men når det først er åpent så går det raskt, håper det stemmer