Lat eller bare gravid??

queenbee88

Andre møte med forumet
Hei, er det flere her inne som har lite energi om dagen? Trodde ikke at jeg skulle bli såå lat under graviditeten... er bare i uke 24 nå og har hørt at mellom uke 20 og 30 skal en føle seg som før, med unntak fra en voksende mage. Men jeg har verken lyst til å trene, rydde, gjøre skole arbeid, jobbe... og så blir jeg til slutt lei av å ikke gjøre noe også o_O føler at energien er på bunn!

Er jeg lat eller bare gravid? :wtf:

Ingen aning, for jeg slutta å føle meg gravid og magen har begynt å krympe. Så jeg tenker at jeg sikkert er en av de som er sånn annerledes gravid :P

Men alle er jo forskjellig, så jeg tipper at det er helt normalt, og at høsten FINT kan spille inn i overskuddet man har om dagen, uansett om man er gravid eller ikke ;)

Jeg er også veldig sliten om dagen... Blir fort kort i pusten, kynnere og kranglete bekken. Må være lov det, tenker jeg! ;) Var sånn forrige gang også. Blir jo bedre etter hvert. :)

Her har æ hatt lyst til null i noen uker, men har regnet og begynner å bli mørkt ute, tenker det har litt å si det å... Håper lysten til å gjør litt annet enn ingenting kommer tilbake snart... :p Lei av å tvinge meg til å gjør ting :cool:

Jeg har mer enn nok med å komme meg opp om morgenen, og å være på jobb en normal arbeidsdag.
Sliter med tett nese, tett pust og null energi. Sliten og trøtt hver ettermiddag/kveld, og legger meg så tidlig som kl. 21 enkelte dager! :p

Jeg har null energi, er blant annet derfor jeg er 50% sykemeldt. Hadde jo aldri fått gjort noe dersom jeg var i full jobb. Legen tok blodprøve og sjekket hemoglobin idag, men har ikke fått svar.

Her har jeg null energi, og virker som om hodet har sluttet å bruke energi og, for klarer ikke fokusere på noe!! :-O

Jeg er kronisk syk, og gravid....Jeg føler meg selvfølgelig lat her jeg ligger og sjeldent får gjort noe, men får ikke gjort stort med det.

Jeg er også i uke 24, og de siste dagene har jeg følt meg mer normal enn på lenge! Lillegutt har nok funnet en ny plass, for sparkene og dyttene ble brått svakere og bekkenet ble mye mindre vondt! Jeg kan styre og ordne mye mer før bekkenet blir vondt, og jeg blir ikke like andpusten av noen få trappetrinn! Det er helt merkelig, jeg ble litt bekymret de to første dagene pga mindre bevegelse, men nå spreller han som bare det, og jeg er fortsatt i bedre form. Jeg skal bare nyte det så lenge det varer! Det er nok veldig individuellt hvordan formen utvikler seg. Kan ikke huske at jeg hadde en slik "opptur" men storebrødrene :)

Det meste er et ork for tiden. Kun enkelte dager hvor jeg føler jeg får gjort masse. Er jo da vant til at ting går i høygir ganske ofte så ja, jeg føler meg litt lat. Men man er jo sliten i kroppen.. :)

Er jeg lat eller bare gravid? :wtf:
Gravid!
Jeg var trøtt gjennom hele svangerskapet sist og nå merker jeg også at jeg trenger og hvile nokså ofte. Kan også henge sammen med at jeg har lavt stoffskifte, men kroppen produserer jo et nytt liv! Ikke rart at man blir sliten og trøtt!

Her har æ hatt lyst til null i noen uker, men har regnet og begynner å bli mørkt ute, tenker det har litt å si det å... Håper lysten til å gjør litt annet enn ingenting kommer tilbake snart... :p Lei av å tvinge meg til å gjør ting :cool:

Det er jeg også! Må liksom tvinge meg selv til å trene, være sosial, gå på butikken... :wtf: ting som bare er normalt i hverdagen.

Jeg er også i uke 24, og de siste dagene har jeg følt meg mer normal enn på lenge! Lillegutt har nok funnet en ny plass, for sparkene og dyttene ble brått svakere og bekkenet ble mye mindre vondt! Jeg kan styre og ordne mye mer før bekkenet blir vondt, og jeg blir ikke like andpusten av noen få trappetrinn! Det er helt merkelig, jeg ble litt bekymret de to første dagene pga mindre bevegelse, men nå spreller han som bare det, og jeg er fortsatt i bedre form. Jeg skal bare nyte det så lenge det varer! Det er nok veldig individuellt hvordan formen utvikler seg. Kan ikke huske at jeg hadde en slik "opptur" men storebrødrene :)

Håper du får en lang periode med mer energi. Er bare å nyte det så lenge det varer! :happy:

Gravid!
Jeg var trøtt gjennom hele svangerskapet sist og nå merker jeg også at jeg trenger og hvile nokså ofte. Kan også henge sammen med at jeg har lavt stoffskifte, men kroppen produserer jo et nytt liv! Ikke rart at man blir sliten og trøtt!

Ja det har du rett i. Var bare ikke så forberedt på å kjenne meg så sliten og tiltaksløs under graviditeten (har ikke vært gravid før). Men det er godt poeng at en faktisk lager et helt nytt menneske ;)

Tusen takk for svar! Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn :) lettere å akseptere at det er greit å være litt "lat" da i en periode. det er heldigvis bare for en periode og formen er jo ellers fin :)

Det meste er et ork for tiden. Kun enkelte dager hvor jeg føler jeg får gjort masse. Er jo da vant til at ting går i høygir ganske ofte så ja, jeg føler meg litt lat. Men man er jo sliten i kroppen.. :)

Ja det er jeg også vant med. Det å skulle trene, gå på skole, jobbe, være sosial og gjøre ellers huslige/daglige syssler blir bare et ork og jeg vil bare ligge på sofaen :dead:. Var ikke forberedt på det!

Men det er godt poeng at en faktisk lager et helt nytt menneske ;)
Det sa min mannlige sjef til meg da jeg gikk gravid med førstemann! Må si at jeg ble imponert over å høre det fra en mann!

Back
Topp