larver på rommet til lille...

20092012

Glad i forumet
2 dager nå har jeg funnet larver/åmer (usikker) på rommet til N!! på gulvet hedigvis, men hvordan i alle daaaager...?? 3stk.
huff, tok han inn til oss inatt, klarte ikke å slutte å tenke på at de kravla opp i senga hans og inn i munnen eller nesa[:'(]

de er ca 3cm lange, sånn passe tykk, brune med sort hode. når jeg dytter borti de krøller de seg helt sammen.

skjønner ikke hvor de kommer fra...han har ingenting spiselig eller drikkelig på rommet sitt, ingen gamle ting, ikke fukt, ikke rot eller lort eller noen ting! Han har vinduet sitt åpent da, så de kan jo komme utenfra...

noen som drar kjensel på larveforklaringen eller?? lurer så fælt på hva dette er...

grøss...utrivelig...

Nå får jeg helt flash back her [&:]....i begynnelsen av august oppdaget vi plutselig en masse larver på gulvet inne på datarommet/stellerommet, fikk dem bort og en halvtime senere var det like mange om ikke flere [:'(]. De ligna akkurat på slike larver som en ofte ser i CSI [;)].
Det første som slår meg hvor de kommer fra er spjeldet i pipa, åpner det og der ser jeg ei død kråke [:'(]. Fikk ut kråka og det meste som lå der, tapet fast en pose under spjeldet slik at de få larvene som var der ikke kom på gulvet.

Mitt tips er å sjekke om det er dødt dyr i lufteventil, eller spjeld om det er slikt på rommet. Trenger jo ikke å være det, men greit å få det sjekket. Likedan om det er noe utenfor vinduet som de kommer fra.

Hvis dere har katt,så kan de dra med seg noe inn fra pelsen eller en mus eller noe....[:@]

det er så merkelig for det er ingen døde dyr (har ingen ventil eller noe der). og disse liklarvene er vel hvite eller?

fant 2 tomme "skall" isted men ingen flere larver da (foreløpig....) de kommer ut av INTET!![&:] det gjorde de sist også, gikk over hele rommet etter jeg fant den første, men neste dag var det alikevel 2 til der..

og vi har heller ingen dyr...[8|]

uusssjjjjaaaa [:'(][&:]

Håper du finner ut kor de kommer fra [&:][&:]

Har sett sånn men da har det hvert på badet eller vaskerommet. ganske ekkle[:'(]
håper det ikke kommer flere, men du har blitt kvitt de[&:]

Jeg fant en i vinduet på badet istad[:'(] Er den 3 jeg finner på badet nå. Sikkelig ekkelt, og lurer selv på hvor de kommer fra. Nå skal ikke jeg ha vinduet noe mer oppe.

Back
Topp