Lar du barnet sitte alene i bilen?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Nei!

Selv opplevd at bilen plutselig begynte å trille sakte bakover med meg og min yngre søster. Mamma hadde ikke dratt hardt nok i brekket. Hadde bare søstra mi vært i bilen hadde den fortsatt å trille og endt opp i en annen bil..

Nei, har ikkje hjerte til det... Tar han med over alt, er 10,5 mnd ❤️

Ja, det har hendt. Skulle hente en pakke på posten, men den var så stor at jeg ikke kunne leie henne. Da ble hun sittende i bilen mens jeg hentet den.

Går ikke fra om hun sover, fordi hun kan bli redd om hun står opp og jeg ikke er der. Da vekker jeg storesøster. Ellers er ungene med meg hvorenn jeg går.

Altså, garasjen vår er ca 20 meter unna. Det hender at jeg glemmer dress en mandags morgen, og da stopper jeg bilen utenfor og henter dressen. Hvorfor skal jeg ta ut begge ungene fordi jeg skal raskt inn for å hente en dress? O.o

Nei, hun er bare 13 mnd så det er ikke aktuelt. Men når hun blir større er det mulig hun får sitte igjen hvis hun vil det.

De sitter kun i bilen ved sjeldne anledninger når jeg fyller bensin (betaler ute ved pumpa med kort), tar ut penger i minibanken (parkerer rett ved), eller frks glemmer noe i gangen (bilen står rett utenfor).
Handler aldri med unger sittende i bilen.
Yngste sitter aldri igjen i bilen når jeg henter eldste i bhg.

Ja, det har skjedd.
Men aldri mer en par minutter, aldri når det er varmt ute, og ikke hvis jeg bare har 1 av de med.

De sitter kun i bilen ved sjeldne anledninger når jeg fyller bensin (betaler ute ved pumpa med kort), tar ut penger i minibanken (parkerer rett ved), eller frks glemmer noe i gangen (bilen står rett utenfor).
Handler aldri med unger sittende i bilen.
Yngste sitter aldri igjen i bilen når jeg henter eldste i bhg.

Å fylla drivstoff da sitter Jr i bilen, men ser ikkje på det som å gå frå han i bilen. Ein står jo rett utafor vindauget :)

Storebror på 4 har sittet i bilen m ipaden hvis han har vært syk m omgangssjuka ol og lillebror skal leveres.
Ser bilen fra barnehagevinduet hele tiden de 5 minuttene,

Ellers går eg ikkje fra dem nei, aldri nedi sentrum m mye folk /butikker ol.

Nei, det er hun altfor liten til! Er 2 år, så mange år til det blir aktuelt.

Ja det gjør jeg. Men kun på lokal butikken på den lille bygda her. Er vi i tettstedet ved her er det totalt uaktuelt

Nei, men nå kjører jeg ikke heller, har ikke lappen. Men nei, hadde ikke gjort det. Min mor forlot oss 3 barna i bilen når hun skulle hente tanten min, hun kunne se bilen og stod bare utforbi for å ringe på. Men jeg som var 6(!!) år og eldst, fant ut at jeg ville trykke ned håndbrekket. Bilen stod i en bakke og begynte å renne. Min mor sprang for harde livet og fikk revet opp døren og kastet seg inn. Siden den gang lot hun oss aldri være alene i bilen, og jeg selv har jo lært at det er livsfarlig å la barna sitte alene.

Utenfor huset, ja. Type hente jakke i gangen.

På butikk etc, ikke snakk om.

De er 4 og 6, og det skjer ikke, nei

Nei, men nå kjører jeg ikke heller, har ikke lappen. Men nei, hadde ikke gjort det. Min mor forlot oss 3 barna i bilen når hun skulle hente tanten min, hun kunne se bilen og stod bare utforbi for å ringe på. Men jeg som var 6(!!) år og eldst, fant ut at jeg ville trykke ned håndbrekket. Bilen stod i en bakke og begynte å renne. Min mor sprang for harde livet og fikk revet opp døren og kastet seg inn. Siden den gang lot hun oss aldri være alene i bilen, og jeg selv har jo lært at det er livsfarlig å la barna sitte alene.

Det som er så fint med nye biler, i hvert fall noen av de :) Vårt brekk er en knapp og får kun slått det av om tenningen er på :D

Hadde jeg ikke turt når det gjelder barn under 5 år hvertfall..

Nei aldri!! Nå er ikke barna mine eldre enn 2.5 og 14 dager.. Men jeg lar aldri barna sitte alene i bil, uansett om motoren er av eller på.

Nei, her er han med uansett.

Aldri!!

Kun hvis jeg skal springe kjapt inn en plass. Feks inn i huset for å hente noe, inn på bensinstasjonen å betale bensin/kjøpe noen små ting. Hvis jeg er på bensinstasjonen tar jeg nøkkelen med meg og låser bilen.

Gutten er 3 år, sitter fastspent i setet sitt og jeg forteller han at jeg skal gå inn. Ville ikke gått fra han hvis han sov. Han er bestandig med inn på butikken. Vi bor på en liten plass.

At det skal skje noe slik som folk skriv om illebefinnende. Sjansen for at det skjer noe de 5 minuttene jeg er borte kontra ellers på dagen er så minimal at jeg ikke gidder å bruke energi på å bekymre meg for det. Hva med alle de timene på natta når alle sover? Man kan ikke passe på barna 24/7. Men kan håpe på at hvis det skulle skje noe, at man da er der.

Og bil som begynner å brenne??
Hvor mange av dere har opplevd at en bil som er avskrudd begynner å brenne uten grunn? Det skjer kun på film!

Og noen som kjører i bilen. Sjansen er da mye større at du får en mye større ulykke på veien enn når bilen er parkert på en bensinstasjon. Barnet sitter vel fastspent hvis man lar det være igjen i bilen.

Back
Topp