Lar dere de små sove på magen nå?

MammaMums

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Noen andre med magesovere? Mini nekter å ligge på rygg, og snur seg straks vi går ut.. Har forsøkt å snu han når han har sovnet, og når vi har lagt oss- men da ender han opp tilbake på magen, eller at vi vekker han.. Hva gjør dere? Tenker det sikkert går bra- men greit å høre hva dere andre gjør?
 
Her har lillegutt sovet på magen siden før jul! Hvis vi har snudd han har han våknet og da sliter han med å sovne igjen! Så lenge man legger de ned på rygg og de snur seg selv til magen så ser jeg ingen problem med å la de sove på magen :)
 
Hun har sovet på mage siden lenge før jul. Så fort hun begynte å snu seg over på magen i søvne, så lot vi henne sove slik :)
 
Mi snur seg ikke selv enda, så hun sover kun på ryggen:) Men hadde hun snudd seg selv og "valgt" det selv, hadde det selvfølgelig vært helt i orden :)
 
her snur hun seg på magen når jeg sitter og synger, og sovner sånn. I begynnelsen prøvde vi å snu henne, men har innsett at hun er en magesover :)
 
Det er vel litt det at de kan være for trøtte til å snu seg tilbake? Her sover mini kun på rygg. Jeg har "stroppet" ham fast i sengen med en nattpose :)
 
Mini foretrekker å sove på magen nå. Fikk beskjed av hs at det er greit fra 6mnds alder, både fordi baby kan snu seg og fordi den kontrollerer kroppstemperaturen bedre :)
 
Det hadde jeg ikke gjort noe med, hvis han ville sove slik nå. :)
 
Snuppa vår begynte å snu seg for å sove når hun var 6mnd, fant på sidene om krybbedød at det ikke gjorde noe så lenge hun gjorde det selv og det ikke var pute under henne.
 
Takk for mange svar! Er det samme jeg har tenkt også :) Men kjekt å høre andres tanker!
 
Knøtte har sover på mage og rygg om hverandre i mange mndr. Så lenge de klarer å snu seg selv er det akkurat det samme hvordan de sover.
 
Jenta mi har sovet på magen i flere måneder. Hun er sterk og snudde seg tidlig fra rygg til mage. Ingen vits i å snu henne, hun snur seg bare tilbake.
 
Hun snur seg ofte over på magen selv nå. Lar henne gjøre det da jeg vet hun klarer å snu seg tilbake selv :) Det er jo ikke farlig når de har mulighet til å snu seg selv.
 
Back
Topp