Lar dere de små sitte?

jani83

Forelsket i forumet
Her kryper han og kommer seg akkurat dit han vil. Han klarer ikke å sette seg opp, men hvis vi setter han på rumpa er han kjempestabil. Han blir sint hvis han ikke får sitte i lekegrinda og leke[;)] Prøvde å legge han idag, men da raste han! he,he
Men mener å ha hørt at når de er så store som de er nå, er greit??
At grunnen til at de ikke skal sitte er for da orker de ikke å krype, og ikke nødvendigvis for at de kan ta skade av det??

(OG for å ha det sagt, så er han veldig aktiv og kryper rundt OVERALT nå, så jeg har han ikke i lekegrinda hele tida [8D] Men han trives oppi der, og det er veldig greit når jeg skal gjøre noe)
 
Vilde hørres veldig lik ut gutten din [:)]

jeg lar henne sitte rett som det er,
hun går fort over i mageleie eller over til kryping selv når hun er lei av å sitte.

Nå setter hun seg nesten opp selv også, øver og øver [:D]

I senga har hun klart det selv en gang i søvne, hehe
 
Jeg lar ham sitte[:)] Han klarer ikke sette seg opp selv andre steder enn i badebaljen, men han klarer å komme seg ned igjen på magen selv[:)] Er veldig stødig. faller sjeldent[:)] han er veldig rett og fin i ryggen, så har ingen dårlig samvittighet ved å ågjøre dette. Veldig sterk er han og[;)]
 
Nei jeg setter han ikke opp. Han kan gjøre det når han klarer det selv. Men han virker ikke intressert i å sitte heller (kansje fordi han aldrti har gjort det), han krabber og klatrer, sitter på kne og reiser seg opp og står. [:)]
 
Jeg lar henne også sitte..

Hun kommer seg fint fra alle fire til sittende, hun må bare slippe gulvet så er hun der. Og helsesøster her har sagt at når de er så store som de er nå så er det viktigste at de vet hvordan de skal komme seg fra sittende til alle fire eller magen igjen uten å falle. Klarer de dét så er det bare å la de sitte.

Julia klarer nesten å ta situps opp til sittende også, men du verden så tungt det må være! (tenker tilbake på situpsene mine på trening i går [8D])

Så Julia sitter fint og kommer seg ned igjen fint [:D]
 
her setter jeg henne uten dårlig samvittighet, hun sitter max 5 min selv før hun velver å da lar jeg henen ligge på magen.. hun sitter nok 10 min tilsammen i løpet av den dag så jeg tror ikke det er noen krie eller at jeg "ødelegger" noe ved henne...
 
Nei, det gjør jeg ikke!
 
ORIGINAL: Ephexita

Hun sitter kjempefint selv.
Setter seg opp og kan fint sitte 30-40 min på gulvet og leke.
Legger henne ned hvis jeg ser at ryggen svaier eller hun blir sliten.

Dette startet vi ikke med før hun hadde 100% kontroll.



Her hørtes ut som hos oss [;)] Han er veldig stødig og har pr nå ikke ramlet, så derfor syns jeg ikke det er noe problem.
 
her sitter hun selv :)
 
jeg lar han også sitte litt selv om han ikke setter seg opp selv. han sitter helt støtt og elsker det. men lar han bare sitte maks fem min om ganga..[:)]
 
Skjønner det er veldig forskjellig her også [;)]
Her kommer han til å få fortsette å få sitte og leke litt, for han er en ivrig kryper og utforsker [8D]
 
ORIGINAL: Nåssåbjønn

Jepp det gjør jeg av og til:) dere som sier at dere ikke gjør det, sitter dem i vogna da[8|]?


Han sitter ikke rett opp i vogna nei.. Blir en blanding mellom sitte og liggestilling. Kommer ikke til å la han sitte (annet ennden korte tida det tar å gi mat, da sitter han i tripptrapp) før han setter deg opp selv. Fikk beskjed av hs og fysioterapaut at det ikke var anbefalt fordi leddbandene deres ikke er sterke nok før de setter seg opp selv. Alt med måte selvfølgelig, men det holder med den stunda han sitter i tripptrapp for oss.
 
Gutten min har satt seg opp selv i halvannen mnd nå og vi lot han ikke sitte noe på egenhånd før han satte seg opp selv. Han satt med støtte i fanget, men det var alt.

Jeg er ikke veldig fanatisk, men har hørt av disse fysioene at sittetrening er fy-fy..
 
Back
Topp