Lar dere barna arve sko?

Nope gjør ikke men sko som så si aldri bruk kan jeg vurdere å arve :)

Sko som er lite brukt ser jeg ingen problem med å arve, yngste har arvet pensko f.eks, og brukt vinterskoa eldste rakk å bruke 2-3 ganger.

Nei. Pga feilstillinger i føttene må vi kjøpe spesialsko som passer spesialsålene.
Men andre kan arve/kjøpe våre sko da orginalsålene ikke er brukt. Det er brukt spesialsåler i skoene.

Sko som er veldig lite brukt, typ vintersko fra da de akkurat hadde begynt å gå er greit.
Men utenom det så arver de ikke sko av hverandre.
Skisko sparer vi på, så lenge de er hele og pene :)

Nei de arver ikke sko. Men jeg selger skoene videre til andre, så får folk velge selv om de vil bruke brukt eller ikke :)

Nei, sko er så viktig. Pensko og andre sko som besten ikke blir brukt er greit, men hverdagssko skal ikke arves til mine barn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Skisko, skøyter og noen ganger veldig pent brukte vintersko... Aldri joggesko eller sko som blir godt brukt :p

Sko som blir lite brukt, som pensko, bunadsko og den sjangeren.

Ja pent brukte.
Pensko, bunadsko, gummistøvler, skisko, skøyter og sko som barn brukte før de egentlig gikk så mye.

Jeg blir litt satt ut når folk selger godt brukte hverdagssko. Og så skal de liksom ha 300-500kr for de:o

Som små har de fått alt helt nytt, eldste på 5,5 får arve sko som ikke brukes mye nå. Nye joggesko og vintersko, men kan godt arbe et par pent/lite brukte joggesko som brukes en gang i blandt bare, og pensko da.

Ehm... Vi arver gjerne brukte sko, sålenge de ikke er slitte!:) med 4 barn på vei, må vi prioritere og klær og sko som er pent brukt kjøper/tar vi imot med glede. :D

Finsko og feks skisko ser jeg ikke noe problem med. Han arvet også noen lite brukte vinterstøvletter av familie, de var supre å ha som reservesko når jeg ikke klarte å få det andre paret tørre. Så har tatt vare på noen par som er fine, og kommer til å bruke de som reservesko til mini#2

Har ikkje arva sjølv, men gode sko som knapt er brukte tar den yngre fetteren gjerne imot. Her vokser tåfisen så fort at vi rekker nesten ikkje å sjå på skoa før dei er for små. :-P

Jeg venter gutt nr to. Han kommer nok til å arve skoene fra storebror, i alle fall de fra de første to årene. Første skopar er ubetydelig brukt. Begrenset hvor slitt sko blir når barna er så små. Er mer for hygieniske årsaker, syns skyld og for å støtte opp når de begynner å gå. Har kun kjøpt gode, dyre sko fra ecco, super fit og ponny, de to siste i gore tex materiale. Har aldri blitt våte eller noe. Regner med at det blir mer løping og utsliting av skoene til våren for han som fyller to år i april. De sier jo at sålen former seg etter barnets fot osv, men det tar tid å gå inn sko (det kan jo alle vi voksne skrive under på). Jeg tror ikke min gutt har hatt mulighet til å forme skoene noe særlig etter sin fot enda. Vinterstøvlene blir jo nesten ikke brukt, siden det er så kaldt nå at ungene ikke får gå ut i barnehagen, og går de ut er det snakk om max 30 minutter. Når vi er ute i helgene sitter han helst på akebrett eller i vogna uten sko. Går veldig lite ute. Ellers har han en tykk ullsåle i skoen, så selve skoen vil nok ikke forme seg mye. Nestemann får heller få ny ullsåle.

Har brukt arvesko nå for å holde varmen i vinteren og han går ikke og de ser ikkje brukt ut

Nei.

Back
Topp