Lar dere barna arve sko?

Nei. Barna mine får ikke arve sko.

Lite brukte finsko er vel innafor, men sko som skal brukes mye gås inn i "feil" form og kan gjøre skade for fot og ben.

Lillesøster har fått noen støvler og finsko etter storesøster, de har vært veldig lite brukt.

Ikke de som er mye brukt/slitt men ellers ja. Type pensko for det meste

Ja jeg sparer på dyrere vintersko og sandaler og slikt, som blir brukt som reservesko, hvis noe blir vått eller glemt i bhg :)

Nei, i utgangspunktet ikke, men har tatt imot lite brukte støvler som har blitt brukt som reservesko, det mener jeg er greit. :)

nei, bare type pensko som er lite brukt..

I utgangspunktet ikke. Unntaket er støvler og bunadsko som blir lite brukt. To par overgangssko har også lillesøster fått arve, de ser helt ubrukte ut, tipper de er brukt maks 4-5 ganger og sålen ser ut som ny, da syns jeg det er helt greit.

ja, kommer til å arve litt av storesøster av de få som er i fin stand og ikke rosa =)
men ikke fra noen andre selv om ikke de er brukt mye

Kommer an på type sko og hvilket bruk.. Overtar noen ganger sko av venner dersom de har hatt bom kjøp og nesten ikke brukt de...

Brukssko som er mye brukt - nei.
Pensko, bunadsko, sko jeg VET er lite brukt. - ja.

Lillebror brukte storebrors gamle vintersko i vinter. Storebror brukte dem tre ganger da han var et år.

Kommer an på hvilke sko. Har lite lyst at barna mine skal arve joggesko som er brukt hver dag hele sommeren, men finsko går bra. Vi fikk noen støvler av en nabo som hun fikk bruke som reserve.
Aller helst kjøper jeg nye sko.

Jeg sparer sko etter vesla på 2.5 slik at neste barn evt kan arve de.

Men bytter ut sålene inni da.

Synes det blir for galt, både økonomisk og miljømessig å kaste så godt som ubrukte Kavatsko o.l. til 700kr når hun har tusla rundt i de i noen få måneder.

Kanskje når hun blir eldre og skoene blir mer slitt så vil de gå i søpla, evt ha de på hytta, etter ferdig bruk.

Back
Topp