Lar dere babyen gråte ?

Mamma til 4

Elsker forumet
Føler meg litt hønemor ! Kan ikke si jeg var så hønemor med de to første. Babyen er 2 uker. Lar dere de gråte litt før de sovner eller sovner de uten lyd ? Min sovner ikke alene, bare i vogna eller i setet eller så må han sovne på armen, bysses i søvn. Han griner når jeg legger han ned å roer seg når han blir tatt opp så er jo helt klart bare det at han ikke vil ligge alene. Veldig slitsomt fpr jeg får jo nesten ikke gjort noe annet. Mrn syns han er så liten, vil ikke at han skal gråte <3

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

3 uker her. Lar henne ikke ligge å gråte. Men forsøker å legge henne litt våken i sengen. Sover mellom oss her og
Tenker mer på dagtid. Gutten vår sover i senga vår uten problemer. Er på dagtid jeg ikke får han til å sove alene med mindre det er gåtur i vogna eller i bilsete.

Gutten min er 17 dager gammel, jeg lar han IKKE ligge å gråte. Det er en grunn til at de gråter, enten de er sultne eller trenger oppmerksomhet etc. Han er for liten enda synes jeg. Gjelder både på dagtid og natt hos oss :)

Jeg må også bysse han i søvne, og da legger jeg han fra meg så fort han har falt ordentlig i søvn.

Lar henne ikke gråte her heller, for hun stopper ikke. Må sovne i armene mine eller ved puppen, når hun har sovnet legger jeg henne ned :)

Mini her er 7 uker i dag og jeg lar han ikke ligge gråte. Han vil ofte bare ha oppmerksomhet og kos, men da får han det, også får jeg heller ordne det som skal ordnes når mannen kommer hjem :)

Mi er fire uker og ligger aldri alene og gråter. Er noen ganger hun sutrer litt i søvne, men er alltid bort og sjekker da også. Litt slitsomt på dagtid når jeg er alene med henne, for da sover hun ikke andre steder enn i armene mine og våkner med en gang jeg legger henne ned.. men sånn er det bare, jeg legger henne i vogna mens jeg ordner meg mat (så lenge hun er blid og fornøyd) og ellers får ting vente til mannen kommer hjem :-)

Einaste gongane han grine, e når da e tid for mat. Men om kvelden/natto kan han ligga ette amming å gnu/sutra. Men då lar eg han bere ligga, so lenge da ikkje går øve te gråt ( sovne ofta te puppen, so då vil han ha mer...) Gnuingo gir seg som regel ette noken få min, han e jo veldig trøtt. :)

Jeg lar ikke min på fire uker gråte, med mindre jeg er ute å kjører og ikle har mulighet til å stoppe bilen. Men da hjelper det ofte å snakke høyt så hun vet jeg er der.
Jeg henger henne på meg i bæresjal de dagene jeg ikke får lagt henne ned.
Om kvelden sovner hun ved siden av meg med smokk.

Tenker mer på dagtid. Gutten vår sover i senga vår uten problemer. Er på dagtid jeg ikke får han til å sove alene med mindre det er gåtur i vogna eller i bilsete.

Jeg løfter bare lamme ullet hun ligger på over i den lille sengen i stuen på dagtid;) fungerer greit. Må ta henne opp ofte. Men roer seg fort igjen. I dag har hun sovet mye og i lengre perioder der.

Frøkna er 8 dager, hun blir tatt opp så fort hun gråter. Det er enten luft i magen eller at hun er sulten. Hun pleier å ligge i sengen å småpludre før hun begynner å gråte, som regel kommer jeg henne i forkjøpet. Ligger hun på stellebordet sulten lar jeg henne gråte til vi blir ferdig med det vi gjør, prøver å være så rask som mulig! Det skjærer i mammahjertet når mini gråter, spesielt hvis jeg ser hun har vondt/luftsmerter..

Lar ikke babyen ligge å gråte enda, 2 månder. Er ikke viljestyrt gråt nå,em behovstyrt gråt

Hvis babyen ligger å tydelig strever med trykking/bæsjing og sutrer/smågråter over det. Tar dere dem opp da? Vil jo at hun skal få bæsje i fred liksom men vil ikke at hun skal føle at hun ikke blir hørt. Nå pleier jeg å la henne ligge men stryke henne, snakke litt og massere magen hennes.
Jeg legger henne ofte på magen min og stryker på ryggen, det roer henne og hun får gått på do. Jeg plukker henne ikke opp før hun evt begynner å gråte, ligger hun og trykker/jamrer så lar jeg henne ligge i fred. Ingen god følelse å se/høre barnet sitt ha det vondt uten å kunne hjelpe :( vi begynte med semper dråper idag, håper det kan hjelpe henne litt :)

Takk for svar! Sånn ca likt som jeg gjør det da. Vi begynte med minifom i dag. Semper er det neste på lista. Det er tydelig luft som må ut så jeg håper det virker. Helsesøster mener det kommer av at jeg har så mye melk. Har dere prøvd noen andre tiltak? Hvor gammel er babyen din?
Samme her, har enormt med melk! Burde jo være en fordel det vel ;) rare greier.. Vi har også kjøpt minifom, men prøver semper først. Du må holde meg oppdatert på om det blir noe endring hos dere :) mini er 10 dager gammel, virker bedre idag, men hun har endel luft på kvelden.. Ikke forsøkt andre tiltak, sykler med bena og bærer hun/har hun nær. Da roer hun seg :)

Jenta mi er 4 uker, og jeg lar henne ikke gråte. Hun er veldig mammadalt, og vil helst opp hele tiden. Det kan være tungvint i lengden pga jeg får ikke gjort så mye annet, men jeg lar henne heller komme opp til meg og få tryggheten og kosen som hun trenger enn å ligge å gråte...

Eldste min sleit veldig og kavet og sutret når han skulle bæsje. Hos oss hjalp det å ta han opp og holde han i "dostilling". Altså sitte litt bakoverlent med babyens rygg mot brystet og holde beina så det blir en slags sittestiling. Samt løfte de bøyde beina mot magen og bevege dem litt opp og ned.
Jeg synes det virker som alle mine har likt å bli tatt opp i hvertfall, for når de er så små får de jo beveget seg begrenset mye, så da må vi holde dem for at de skal få vært i flere stillinger. Og når man beveger seg kommer det som skal gjennom tarmen seg fram lettere.

Back
Topp