Laptop i fanget/på magen

Fossjinta

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Oktobergull 2022
Jeg kom til å tenke på om det er farlig å ha laptopen på magen når man er gravid? Satt med den på fanget nå og kjente jeg blei litt usikker her. Man er jo så redd for å gjøre noe feil når man er førstegangsgravid og attpå til ved hjelp av ivf..

Er sikkert noen som vil hevde noe angående stråling. Men tror ikke det er mer skadelig enn å gå med mobilen i lomma. Uten at jeg er ekspert på området. Men regnet med at om det hadde vert direkte farlig så ville staten gått offentlig ut å frarådet det...

Ikke bruk masse energi på å uroe deg for det :p

Nei, det ville jeg ikke brukt noe tid på å bekymre meg for, og jeg bekymrer meg for mye! Jeg har én perifer bekjent på Facebook som er helt rabiat på stråling, men hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen. Jeg stoler på helsemyndighetene!

Jeg tenkte på dette i forrige svangerskap, da var jeg også førstegangsgravid med IVF. Jeg var i så dårlig form, så jeg satt mye i sofaen med PCen i fanget, og hadde dårlig samvittighet for det. Men jeg klarte ikke å finne noen pålitelige bevis for at det er skadelig, og konkluderte med at jeg skulle prøve å legge fra meg de tankene. Jeg sitter med PCen i fanget igjen denne gangen :)

Takk for svar!

Heldigvis er det lite jeg bekymrer meg for i dette svangerskapet. Har bestemt meg for å ikke være like hysterisk som andre kanskje er i forhold til mat, soling og alt man bør passe på og være forsiktig med. Jeg prøver å leve som normalt og følge de anbefalingene jeg kan, men blir ikke hysterisk hvis jeg glemmer meg bort.

Men akkurat det med laptopen i fanget, ble jeg bare brått usikker på da vi fikk beskjed i prøveperioden om å unngå nettopp det og fant ikke mye om det på nett. Men det er vel det eneste jeg igrunn har vært "redd" for :D

Back
Topp