Laproskopi

Tøysa

Elsker forumet
I dag kom TR etter negativt fryseforsøk.
Snakket akkurat med sykehuset, og i stedet for å få gå rett igang på tredje IVF, skal vi nå henvises til det lokale sykehuset vårt for videre utredning. Blodprøver og lap. Ser for meg at det er lang ventetid på dette, og at mnd kommer til å fly før vi får prøve igjen. Håper det i alle fall kan hjelpe oss da, slik at det klaffer neste gang...

Noen som har erfaring med dette? Hvor lenge måtte dere vente? Hjalp det med en slik undersøkelse/ operasjon? Har vært inne å lest litt nå, og i dag virker det bare skremmende. Er ikke redd for operasjoner egentlig, men var bare så lite forberedt på denne beskjeden.

Får bare kort beskjed fra sykepleier om at vi skal hjenvises til lap, også må jeg på nettet for å finne ut hva det er... [&o][:(][:'(] Føler seg veldig alene i denne prosessen! Skjønner ikke hva jeg skulle gjort uten babyverden!

Jeg har tatt lap.. mener jeg venta 2-3 mnd.
Hos meg fjerna de mange cyster, så jeg vil jo tro at det hjalp på syklusen etterpå. Men graviditeten mangler enda da..

Selve inngrepet gikk helt greitt.
Var dagkirkurgisk så kom inn kl 8 om morran fastende. Fikk henvist seng, og smertestillende. Venta litt ( ca 10) og ble trilla inn på operasjonsstua hvor de ordna meg klar, hilste på kirurgen og så kom maska på og jeg skulle telle til ti bakover. Tror jeg kom t sju. Hos meg gikk de inn tre steder. På bikinikanten på begge sidene og under navlen.
Blir vekt noe over kl 11 og da jeg føler alt var helt forferdelig.. jeg klarte ikke å snakke og va sååååå tørst. Måtte ligge på overvåkning som på samlebånd og fikk en kopp med vann og en pinne m svamp på... hehe.. må nesten le av hele greia no. Kjente ikke noe smerter å slikt, men var så groggy og på en måte ute av stand t å ta vare på meg selv. Rett å slett et slakt..
I to-tiden ble jeg trilla opp på et rom for å hvile ut. Får smertestillende jevnlig.. Og man blir ikke sendt hjem før man har spist å klart å gå på toalettet uten å svime av.
De fleste blir sendt hjem samme dag med sykemelding i to-tre dager.
Tiden hjemme kan man være plaget med luftsmerter /press i skuldrene.. Ubehagelig, men å bevege seg hjelper mot dette selv om man bare føler for å sove.

Masse lykke til! Det kommer til å gå så bra!
Bare spør om det er noe mer du lurer på.

Jeg har også hatt lap.fant ikke noe galt bortsett fra en tett eggstokk, men dette hadde visst ikke noe å si sa di...
Jeg hadde sterke smerter i brystet i 4 dager, var best å gå, klarte lite å sitte og ligge..
Men må da si alle ting er verd å prøve, gjør alt for å få et lite nurk[:D]

så trist at du fikk neg test[:(][:(][:(]men er nok lurt og gå igjennom den lap undresøkelsen,ser at de andre jentene har fortalt deg litt rundt  selve operasjonen.jeg var dårlig i lang tid etterpå,fikk infeksjon i såret med navlen.men hadde gjort det igjen hvis det var nødvendig.masse lykke til.

Vil bare opplyse deg om at d er fritt sykehusvalg. Så hvis du ringer til et/flere sykehus nær deg, så kan de ha 1-6 mnd'ers mindre venting... Jeg fikk egentlig time til lap og måtte vente flere mnd'er. Så ringte jeg til flekkefjord og fikk komme inn uken etter.

Lykke til[;)]

Tusen takk for supre svar! Spennende å lese! Ja, sant som dere sier, man gjør alt man kan for å få spiren trygt plassert, så satser på at dette er det som skal til!

Tenk at du fikk operasjon uka etter du ringte, junigull!!! Kanskje jeg skal prøve å ringe litt rundt... men det blir ikke i dag! [:)] Har sterke messmerter, og føler best for å ligge på sofaen og døse...

jeg tok også operasjonen i flekkefjord, kom inn etter 3 uker[;)][;)]lykke lykke til[;)][;)]

Neiiiiiiii.........!!!!!![:'(] Du skulle jo ik få negativ test denne gangen![:'(] D var trist å høre.[:(]
Håper du får komme fort t lap da! Ej også har tatt lap og den venta ej på i 1-2mnd på,men da fant dei ingen ting!

Kjedelig nyhet med negativt forsøk! Men laparaskopi kan nok hjelpa deg! Eg har og hatt kikkholsoperasjon og fjerna masse cyster på eggstokkane mine. Har etter det og ved bruk av metformin gått ned over 10 kg og fått ganske så stabile syklusar og el kvar mnd. Vart gravid ca 7 mnd etter operasjonen på naturlig vis, men enda dessverre i SA:( Slik operasjon er som dei andre seier her inne ikkje noko å kvi seg til. Vondt nokre dagar etter inngrepet, men etter ca ei veke følte eg meg nokonlunde normal igjen.

I dag har jeg den store ringerunden, har ringt rundt til 5 sykehus nå, og så langt har jeg fått tidligs time i januar, men det er jo ikke så lenge til! [:D] Venter på oppringning fra ett av sykehusene nå, de skulle sjekke ventetida først. [:)] Takk for at dere tipset meg om fritt sykehusvalg!!! Det sykehuset jeg egentlig er henvist til har 6 mnd ventetid og det er ALT for lenge å vente!!!

Godt dere iallefall slipper å vente så lenge når dere velger et annet sykehus da[:)][:)] Skjønner godt skuffelsen ved at dette tok en annen vending enn dere hadde forventet... Men se på det som et stort pluss og bli utredet videre, de kan da legge en super plan etterpå og som gir større sjanser for spire i magen[:)][:)]

ORIGINAL: RANDÅLF

Godt dere iallefall slipper å vente så lenge når dere velger et annet sykehus da[:)][:)] Skjønner godt skuffelsen ved at dette tok en annen vending enn dere hadde forventet... Men se på det som et stort pluss og bli utredet videre, de kan da legge en super plan etterpå og som gir større sjanser for spire i magen[:)][:)]

Tusen takk, Randålf! [:)]

Nå har jeg bedt st. olav sende henvisningen til st. olav hospital avd. Røros. Der får jeg mest sannsynlig time i januar, kanskje desember om det blir noen avbestillinger. Det er jo ikke så lenge å vente! Fornøyd med det! [:D] Nå kan jeg legge dette på hylla litt og bare kose meg og slappe av i adventstida! [;)]

ORIGINAL: Tøysa

ORIGINAL: RANDÅLF

Tusen takk, Randålf! [:)]

Nå har jeg bedt st. olav sende henvisningen til st. olav hospital avd. Røros. Der får jeg mest sannsynlig time i januar, kanskje desember om det blir noen avbestillinger. Det er jo ikke så lenge å vente! Fornøyd med det! [:D] Nå kan jeg legge dette på hylla litt og bare kose meg og slappe av i adventstida! [;)]

Så utrolig bra at d ordner seg me lap!! Hvis du er veldig utolmodig, så kan du jo ringe til flekkefjord...hvis d ikke er altfor langt å reise! Det var der jeg og var[:D]

Back
Topp