Lapraskopi, erfaringer?

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Har i dag blitt henvist til lapraskopi grunnet pcos og dårlig respons på medisiner. Skal til en "ovarian drilling" som han kalte det :(

Har tittet litt på fritt sykehusvalg, men legen min anbefalte Ullevåleller st Olav på grunn av erfaring. Noen her som har erfaring med dette?
Hvor gjorde dere det?
Hvor lang ventetid?
Og hvor lenge etter kunne dere starte med ivf igjen?

Lap anbefales:-) Jeg var ved Ullevål, de er vel blant de mest erfarne i landet tror jeg. Jeg fikk påvist ganske mye endometriose, selv om jeg ikke har noen symptomer ellers på sykdommen. De fikk "ryddet" opp en del.. Noen blir raskt gravid etter operasjonen. Jeg ble forespeilet 6 mnd ventetid i 2011, men ble oppringt etter en måneds tid - og fikk en avbestilt time. Var heldig der. Om jeg husker riktig så ble jeg operert i august, og var igang med medisiner for første forsøk i oktober. Men dette er jo noen år siden...

Jeg hadde lap på Ullevål i november, ble også forespeilet ventetid på 6mnd, men satte meg på ringeliste, så ventet bare en mnd pga avbestillt time. De var veldig flinke og hyggelige på Ullevål, så hadde ikke hatt noe problem med å gjøre det igjen der kunne startet opp ganske raskt med ivf, men vi valgte da jeg ikke ønsket å drive med hormoner midt oppi bryllupet vårt ønsker deg lykke til!

Lap på Ullevål her. Ringte inn og fikk time dagen etter pga avbestilling. Strålende fornøyd m Ullevål, og ble gravid rett etterpå! Kjør på m Ullevål!!

Har i dag blitt henvist til lapraskopi grunnet pcos og dårlig respons på medisiner. Skal til en "ovarian drilling" som han kalte det :(

Har tittet litt på fritt sykehusvalg, men legen min anbefalte Ullevåleller st Olav på grunn av erfaring. Noen her som har erfaring med dette?
Hvor gjorde dere det?
Hvor lang ventetid?
Og hvor lenge etter kunne dere starte med ivf igjen?
Lap på Ullevål i september der jeg fikk konstatert tette eggledere. Fikk en avbestilt time bare en uke eller to etter henvisningen ble sent. Synes legen som opererte meg var dårlig på å formidle hva som var i veien med meg, hun håndterte dårlig min reaksjon. Bortsett fra det var alt ok der. Grudde meg veldig til narkose, men veldig flinke anestesisykepleiere som beroliget meg. Ble henvist til IVF etterpå og startet opp i november.

Lykke til!

Takk for tilbakemeldinger, det gjør meg mye roligere:D Det godt tips er å ringe å si ifra at jeg kan når som helst..? Kjenner det er tøft å måtte vente en god stund nå..

Takk for tilbakemeldinger, det gjør meg mye roligere:D Det godt tips er å ringe å si ifra at jeg kan når som helst..? Kjenner det er tøft å måtte vente en god stund nå..

Ja, be om å stå på ringeliste. :) Jeg fikk operasjon tre uker etter henvisning var sendt. Laparoskopi pga endometriose. Ullevål.

Hvor ringer man til? Hehe. Er det kvinneklinikken eller poliklinikk??

Det går nok fortere enn du frykter. Jeg fikk brev fra sykehuset om at jeg hadde rett på behandling innen 31.12.2014 - det betydde 4 måneder ventetid i verste fall. Ble helt satt ut av det for jeg følte jo jeg hadde det så travelt. Og vips - så ringte de bare noen dager etterpå. De ringte en fredag og sa jeg kunne få operere på mandagen om jeg ville! Så ikke fortvil :)

Hvor ringer man til? Hehe. Er det kvinneklinikken eller poliklinikk??

Ringer til gynekologisk avdeling på Ullevål, 22 11 98 00. De hjelper deg. :)

Jeg ble også helt fortvilet da jeg fikk brev om at jeg ikke hadde krav på operasjon før mai 2015, men de ringte meg tre dager etter jeg hadde satt meg på ringeliste. Ble oppringt på en torsdag og fikk operasjon på mandagen. Sett deg på ringeliste, så får du operasjon før du vet ordet av det :)

Jeg tok det på st.olavs i januar 2013, og hadde da egentlig plan om å få til nytt icsi forsøk før sommeren, men rakk det ikke før etter pga lang kø akkurat da. Ble gravid, men mistet deseverre i uke 22+2 (februar 2014). Nytt forsøk i juni 2014, og venter nå en liten gutt en av de nærmeste dagene! <3 Anbefales altså!

Vi har prøvd i snart 9 år, og pcos har gjort det vanskelig for oss å bli gravid, og ved stimuleringene ble eggene for dårlig kvalitet. Drilling ble løsningen her. Det er en liten operasjon, og man kommer raskt til hektene igjen! :D

Back
Topp