Lappen...

unnle

Elsker forumet
noen som veit kor man kan ta et sånt hurtigkurt på bil?[:)]

meiner det skal gå an jo... trur kanskje det er i haugesund eller noe...[8|]

ORIGINAL: unnle

Heter ikke hurtigkurs, men intensivkurs.. Det blir litt noe annet. Er ofte litt landlige steder som har det. Ville ikke anbefalt det. Man trenger å lære mer og øve seg mer enn to uker, liksom.. Du klarer nok førerprøven, men det er bare for kort tid syns jeg. Du får ikke nok erfaring til å være trafikksikker i alle situasjoner.

spørs vel hva bakgrunn denne personen som skal ha lappen har og da... om han/ho har kjørt masse før eller hatt lappen før ....

spørs vel hva bakgrunn denne personen som skal ha lappen har og da... om han/ho har kjørt masse før eller hatt lappen før ....

Joda. Det er sant. Men mange som tar det som en lettvint løsning første gang de skal ha lappen. [;)]

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Heter ikke hurtigkurs, men intensivkurs.. Det blir litt noe annet. Er ofte litt landlige steder som har det. Ville ikke anbefalt det. Man trenger å lære mer og øve seg mer enn to uker, liksom.. Du klarer nok førerprøven, men det er bare for kort tid syns jeg. Du får ikke nok erfaring til å være trafikksikker i alle situasjoner.

Det er selve kurset som går over 2 helger.
Selve kjøringen tar man over lengre tid [:)]

Det er Freddy Andersen Trafikkskole som har det i Haugesund...
Tok det selv for....kremt...12 år siden.[&:] *følerseggammel*
Fungerte fint det[;)]

Det er nok litt på hvor mye du går inn for det selv også...
Kan bokke timer så det holder framover og ta lle kan du ha det på 1 2 3....

Jeg er ikke flink til det og ikke lappen selv..

Synes vi skulle heller hvert født med bilratt mellom henda og ikke disse dumme skia!

det var et sånt intensivkurs i Nordnorge før, men tror ikke det er lov lenger, etter de nye reglene kom.. MEn du kan jo søke på intensiv kurs på internett og se om du finner no?

det var iallefall slike kurs i Stjørdal før så sjekk der[;)]

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Intensivkursene er i hovedsak teorien. Men det kan og være noen timer i kjøregård evnt.
Jeg tok det i Kristiansand, ikke et lite landlig sted akkurat [;)], for over 12 år siden.

i mysen på den vanlige kjøreskolen har de det. men det er eksklusive grunnkurset.. har du pengene, setter de opp timene

kjørelæreren min anbefalte de som skulle ha lappen for første gang å ikke ta slikt hurtigkurs.

Det blir MYE dyrere(rekker ikke øvelseskjøre inimellom) og flesteparten stryker eller lar vær å gå opp fordi de er usikre.En god fører krever erfaring.Ekkelt at man kan klare lappen på bare to uker[X(]

har funnet et som koster 14000 så lurte på det faktisk... skal bare lese meg opp på teorien og kjøre hver dag så skal eg melde meg opp tenkte eg....

husker ikke hvor det var, men fant noe sånt på nettet! så bare å søke[;)]

ORIGINAL: snikende ullteppe

hmm de hadde i steinkjær før (æ tok dær før 10år sia)

hadde de det, har gått meg hus forbi. har du bodd i Steinkjer?

Intensivkurs finnes feks i Nordfjordeid

www.forerkort.no

Der har du totalt 30 kjøretimer på to uker (inkl alt det obligatoriske).
Teorikurs tar man den første uken man er der (da kjører man 2 timer daglig og).
Den andre uken tar man teorieksamen hos biltilsynet, og gjør unna all den obligatoriske kjøringa.

Kommer totalt på ca 30.000 kr inkl trafikalt grunnkurs,teori,kjøring og opphold.
Avgiftene til biltilsynet (teorieksamen + praktisk prøve) kommer i tilegg.
Trenger du ekstra kjøretimer så må de betales utenom.

men anbefales ikke dersom du ikke har kjøreerfaring fra før samt at du er lettlært.

Back
Topp