Lapis

Julibaby2020

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Oktobergull 2022
Hei!

Jeg var på helsestasjon på fredag og fikk penslet lapis med lapissrift på navlegranulom hos gutten min. Men hun som gjorde det må sølt fordi huden rundt navelen er blitt misfarget svart og stram. Den ser ikke betent ut.

Hva kan jeg gjøre? Har noen andre opplevd det samme?
 
Hei!

Jeg var på helsestasjon på fredag og fikk penslet lapis med lapissrift på navlegranulom hos gutten min. Men hun som gjorde det må sølt fordi huden rundt navelen er blitt misfarget svart og stram. Den ser ikke betent ut.

Hva kan jeg gjøre? Har noen andre opplevd det samme?

Behandling med sølvnitrat/lapisstift

Den mest brukte behandlingen er å påføre sølvnitrat, et middel som er bakteriedrepende og etsende. Ofte brukes en lapisstift, en trestift som inneholder sølvnitrat. Spedbarnet har ingen følelse i granulomet og gjort riktig, gir det ingen skader eller plager. Det er svært viktig å unngå at det kommer sølvnitrat på den friske huden rundt, som da vil kunne få en etseskade. Hvis dette skulle skje, skal huden umiddelbart vaskes med saltvann. For å motvirke etseskade kan vaselin smøres på den friske huden rundt. Behandlingen gjentas en til tre ganger i uken til effekt.

(Stjelt fra nettet). Ville vasket grundig og gitt beskjed i morgen om at det var sølt utafor og hvordan det så ut. De burde jo være veldig nøye på sånt :bored:
 
Back
Topp