laparoskopi

Annianni

Flørter med forumet
jeg skal til legen nå snart

etter 1 års prøving blir vl ass.bef veien for oss også

men d jg lurte på var om jg kan ta lap. og nekte de å fjerne mine eggledere
hvis de r tette?
[:(]
leste de "gir op" egglederene å ikke åpner de hvis de r for ødelagte og setter oss på ivf/isci m engang??
det kan vel være litt håp å få de apnet å bli gravid på naturligvis???[:D]

non som har litt erfaring m dette+
takk[;)]
 
Jeg har ingen erfaring med det, å kan heller ikke noe om det...desverre!

Men jeg ville bare ønske deg lykke til!

Klem fra Kathrine
 
Har aldri hørt at de har fjernet egglederne selv om de er tette. Har en venninne som hadde dette problemet, men de forsøkte å blokke dem under laparoscopien. Så setter de kontrastmiddel for å kunne se senere med rtg om det er passasje. For hennes del var det ikke passasje og hun fikk vite at det var 99% sikkert at hun ikke kunne bli gravid på naturmetoden. Ble satt på venteliste for IVF, to måneder etter var hun gravid likevel... Så blokkingen hadde nok noe for seg likevel.

Jeg har også vært utredet med laparoscopi men det var endometriose ikke tette eggledere som var problemet.

Lykke til uansett hva det blir til!
 
Jeg var satt opp til laporoskopi etter ca 2 år med prøving...
Det var ikke snakk om å fjerne eggledere - i alle fall ikke for meg!
Mener å huske jeg fikk et skjema jeg ev skulle levere ved operasjon, hvor jeg skrev under på om jeg godkjente at de 'fjernet noe' om de skulle finne noe...

(nå fant jeg ut at jeg var gravid 2 uker før laporoskopien, så de var nok ikke tette alikevel! Håper du opplever det samme!!!!!!!)
 
Hadde tette eggledere og fikk IVF med en gang og beskjed om at jeg aldri kom til å bli gravid på egen hånd. Ble gravid på første IVF-forsøk. Vi måtte avbestill vårt andre IVF-forsøk da det ble oppdaget at naturen hadde ordnet ut selv. Så nå har vi en jente som er bortelaget og 2 som er hjemmelaget på naturmåten. Vi er sef ultraoptimister og satser nå på å klare å lage nr. 4 også.
 
Back
Topp