Etter igangsettelse som endte i en dramatisk fødsel med epidural, en time trykking uten pressrier og tangforløsning så fikk jeg urinretensjon. Blæra ble tappet for 1.3L etter fødsel og ble overstrukket. Jeg hadde permanent kateter i ca 2.5 uker, i starten sjekket de ofte om jeg kunne tisse på egenhånd og det kom ut ca 50ml urin, men tappet over 1L resturin.. De sa det trolig skyldtes hevelser, men nå er det straks 4 uker siden fødsel og jeg selvkateteriserer(RIK) ca hver 3.-4. time. Problemet er at jeg kjenner ikke når det er på tide å finne toalettet, og selv om det er fullt kommer det ikke ut en dråpe.
Lurer på om jeg har fått fremfall etter fødselen og, kanskje det påvirker muligheten for å tisse. Jeg får lite indikasjon på når det er på tide å gå nummer to. Dette må jeg ta opp på seksukerskontrollen.
Enn så lenge skal jeg forsøke ta meg god tid på toalettet og har fått beskjed om at avslapping er den beste medisinen for å få i gang ting igjen. Og den eneste medisinen. Jeg skal på oppfølging med urolog om to uker, da er det halvannen måned siden fødsel. Er livredd for at dette er permanent da ting er verre nå enn første uka.
Har noen lignende erfaringer som måtte gå så lenge?
Lurer på om jeg har fått fremfall etter fødselen og, kanskje det påvirker muligheten for å tisse. Jeg får lite indikasjon på når det er på tide å gå nummer to. Dette må jeg ta opp på seksukerskontrollen.
Enn så lenge skal jeg forsøke ta meg god tid på toalettet og har fått beskjed om at avslapping er den beste medisinen for å få i gang ting igjen. Og den eneste medisinen. Jeg skal på oppfølging med urolog om to uker, da er det halvannen måned siden fødsel. Er livredd for at dette er permanent da ting er verre nå enn første uka.
Har noen lignende erfaringer som måtte gå så lenge?