Langvarig covid hos barn

Hvis du kan ha hjemmekontor, kan det være mulig for deg å gjøre det og så hente bare gutten din etter feks halve dagen, og så senere det andre barnet? Man kan kanskje få gjort en god del med en ca fire- femåring hjemme, særlig når det er halve dagen og ikke hele. Snakk med arbeidsgiver om situasjonen også, så de er inneforstått med at du kan få mer forstyrrelser på hjemmekontoret.

Hva sier legen om barnets helse? Hva kan dere forvente fremover?

ja, jeg kan ha hjemmekontor, men får ikke gjort jobben min med han hjemme. Ikke kan jeg ha møter med klienter med han hjemme. Da er det kun skriving, noe jeg gjør normalt sett han er syk og hjemme.
Vi kan dessverre forvente at det tar tid. Han skal til FL i morgen, se effekten av astmamedisiner mm. Så vi får se :)

:HeartbigredStor klem til deg og jeg skjønner veldig godt hva du meiner. Vi er litt i samme båt da mannen er oxå selvstendig næringsdrivende. Og jeg husker så godt i fjor når de stengte ned da mannen måtte jobbe og jeg var aleine med 3 barn. Jeg møtte nesten en vegg og ikke blitt meg selv etter den tiden.

Høres ut som dere må godt du jobber mindre, far tar ut dager og taper eller presse ungen Sorry, life is hard… er ikke som alle som jobber redusert vasser i penger mange prioriterer hardt for å få det til

:HeartbigredStor klem til deg og jeg skjønner veldig godt hva du meiner. Vi er litt i samme båt da mannen er oxå selvstendig næringsdrivende. Og jeg husker så godt i fjor når de stengte ned da mannen måtte jobbe og jeg var aleine med 3 barn. Jeg møtte nesten en vegg og ikke blitt meg selv etter den tiden.
Det er litt kjipt når hovedansvaret havner på den ene parten. Pandemien har skadet oss alle på ulike måter, hadde skulle ønske vi kunne hatt en mer normal situasjon for disse barna være som blir så syke av corona og foreldre som er slitne:Heartbigred

Høres ut som dere må godt du jobber mindre, far tar ut dager og taper eller presse ungen Sorry, life is hard… er ikke som alle som jobber redusert vasser i penger mange prioriterer hardt for å få det til

Nei, vasser i penger gjør vi ikke. Så for å slippe å velge mellom å presse ungen eller å gå konkurs, så hadde det vært litt fint med en bedre løsning.

Det er litt kjipt når hovedansvaret havner på den ene parten. Pandemien har skadet oss alle på ulike måter, hadde skulle ønske vi kunne hatt en mer normal situasjon for disse barna være som blir så syke av corona og foreldre som er slitne:Heartbigred
Ja sant :Heartred Her blev vi smitta alle på en gang og heldigvis hadde vi vinterferie uken etter så vi fikk litt roligare hverdag. Men han på 9 år klager ennå på at han er mer sliten og vil sove etter korona.

Ja sant :Heartred Her blev vi smitta alle på en gang og heldigvis hadde vi vinterferie uken etter så vi fikk litt roligare hverdag. Men han på 9 år klager ennå på at han er mer sliten og vil sove etter korona.
Det gjør så vondt når ungene blir så utslitte! Vi får jo sykemelding, det gjelder jo ikke ungene. Får satse på at fri ut uka hjelper og at det blir en bedre uke neste uke! <3

Nei, vasser i penger gjør vi ikke. Så for å slippe å velge mellom å presse ungen eller å gå konkurs, så hadde det vært litt fint med en bedre løsning.

helt enig samtidig som jeg iallefall av og til glemmer hvor mye støtte vi egentlig får i dette landet sier ikke det er feil men staten stiller opp mye

Jeg har ingen råd eller tips, men synes deres situasjon fint viser skyggesiden av å la corona rave fritt gjennom uvaksinerte barn helt uten tiltak. Noen blir langtidssyk og det er en enorm belastning på foreldre både psykisk, økonomisk og generelt.

Men hvis far ikke kan ha ferie engang høres det ut som om bedriften hans ikke er helt bærekraftig?

Men hvis far ikke kan ha ferie engang høres det ut som om bedriften hans ikke er helt bærekraftig?
Handler jo ikke om å være bærekraftig eller ikke. Er man selvstendig næringsdrivende så tjener man ikke penger om man ikke jobber.
Om man er bonde for eksempel så kan man ikke bare la være å ta seg av gården. Om man er grafisk designer eller lager hjemmesider, så kan får man ikke penger om man ikke jobber. Om man driver med negler eller vipper osv. man har jo ikke en normal månedslønn når man er selvstendig og sånn er det.
Samboer var selvstendig næringsdrivende når barnet vårt ble født, og han kunne ikke ta fedrekvoten en gang så den mista vi.
Det er svært sjeldent man har lønn om man ikke aktivt jobber den mnd når man er selvstendig. Og veldig mange bedrifter kan ikke settes på vent mens man tar seg fri.

visste du at den maten du spiser som har norsk varemerke på seg krever at den som produserer det ikke har det privilegiet som kalles ferie? Sykedager, ferie osv eksisterer ikke. Sånn er det for en del her til landet, men få tenker over det når de ikke står i det selv og vet hva det koster.

visste du at den maten du spiser som har norsk varemerke på seg krever at den som produserer det ikke har det privilegiet som kalles ferie? Sykedager, ferie osv eksisterer ikke. Sånn er det for en del her til landet, men få tenker over det når de ikke står i det selv og vet hva det koster.
Leste nettopp en sak om ei dame som skulle i permisjon, men som måtte jobbe som bonde likevel. Forsto det slik at avløser kun betales for 8 timer i døgnet, men bonde i alle fall med husdyr har jo oppgaver som må løses ikke bare 8 timer i døgnet.

Ja, jeg er veldig klar over at bønder ikke har de samme rettighetene som andre, vurderte å ta det med i innlegget mitt.. Men når hun skriver om dagslønn på 5000 kroner antok jeg at vi ikke snakker om en bonde.

Leste nettopp en sak om ei dame som skulle i permisjon, men som måtte jobbe som bonde likevel. Forsto det slik at avløser kun betales for 8 timer i døgnet, men bonde i alle fall med husdyr har jo oppgaver som må løses ikke bare 8 timer i døgnet.
Nei, hadde det vært 8 timer i døgnet hadde det vært no:hilarious: da hadde nok flere gjort set vi gjør! Her var pappapermen med ungen konstant på slep i de 6 timene jeg var på jobb, og hos ulike barnevakter. Bondelivet er fint altså, misforstå meg rett, for jeg hadde valgt det på nytt, men det krever noe av en i gata som andre ikke forstår.

Back
Topp