Langtur med bil

LadyZ

Gift med forumet
Sambo er født og opvokst i Lofoten og har mye familie der fremdeles. I sommer kunne han tenke seg en biltur til Lofoten med meg og mini. Turen tar jo en evighet.... så jeg er litt skeptisk.

Hva tenker dere om lange bilturer i sommer? Da er jo de små 6-8 mnd gammel. Er det ok? Hvor mye kjøring er maks hver dag?

vi skal kjøre til Danmark og ta båten til kristiansand, ser ikke noe problem i det[:)] Er jo bare til å ta noen ekstra stopp om ungen blir urolig, og får å fa han til å strekke på bein og rygg[:)]

Jeg ville også kanskje prøvd å legge mesteparten av kjøringen til natten når lille sover.

Vi tenker også dra nordover i sommer, men da tar nok jeg fly, så kommer kona kjørende etter. :)

Hihi! Jeg har lyst å reise motsatt vei, fra Lofoten til Bergen, men synes det er for langt. Leker med tanken på å ta hurtigruten, men det er jo ganske så dyrt....

Jeg har allerede vært på langtur til Lofoten, dvs 70 mil en vei...kjørte på natta, begge snuppene sov hele veien forutenom matpause/bleieskift/hvilepauser...[:)][:)][:)]

vi reiser til sørlandet hver sommer. tar ca 9 timer. 10 med mange stopp. vi kjørte da Andrea var 5 mnd, og d gikk utrolig bra!! tok pauser innimellom også stoppet vi når hun var lei. skal kjøre i sommer også, men d kan bli en litt større utfordring med 3 små[8D]

Vi var på vestlandet når mini var ca 1,5 måned. Det gikk kjempe fint, hadde to laaange stopp da. Men utenom det så sov han hele veien[:)][:D] Turen tok oss litt over 10 timer.

Back
Topp