Langtur i bil med nyfødt?

phalaenopsis

Flørter med forumet
Hei vi har feriested 10 timers biltur fra der vi bor,og lurer på om noen av dere har erfaringer med å reise så langt med nyfødt? Vi reiste dit da storebror var 2.5 mnd og det gikk fint,med mange stopp underveis så han fikk strekke seg ut. Vi har lurt litt på å reise dit når lillebror er ca to uker,men er usikker på om det er trygt når de er så små,med tanke på pusten og sånn. Har jo lest og Googlet litt,men har funnet lite informasjon om så lang tur med nesten helt nyfødte. Er ikke krise om vi blir hjemme i sommer hellermen hadde vært interessant å høre om noen andre har erfaringer med dette.
 
Hei vi har feriested 10 timers biltur fra der vi bor,og lurer på om noen av dere har erfaringer med å reise så langt med nyfødt? Vi reiste dit da storebror var 2.5 mnd og det gikk fint,med mange stopp underveis så han fikk strekke seg ut. Vi har lurt litt på å reise dit når lillebror er ca to uker,men er usikker på om det er trygt når de er så små,med tanke på pusten og sånn. Har jo lest og Googlet litt,men har funnet lite informasjon om så lang tur med nesten helt nyfødte. Er ikke krise om vi blir hjemme i sommer hellermen hadde vært interessant å høre om noen andre har erfaringer med dette.

Vi reiste på ferie da mellomste var 3 uker. Fra Sunnmøre til Sverige.. vi tok en overnatting og ellers hyppige stopp og pauser. Det gikk egentlig overraskende bra:)
 
Sniker. Skal nok gå helt fint men spørrs jo litt på om ungen liker sete. Hvordan sitte stillingen er. Jo mindre de er jo dårligere sitter de i stolene føler jeg. Ville satt bak med ungen i såfall for være trygg på at ikke hode detter fremover og lett tilgjengelig trøst.
 
Sniker
Vi var mye på biltur med storebror, det fungerte fint, og unngår kjøring så langt det går med lillesøster - hun HATER bilstol :banghead: så jeg vil se det beror på om babyen trives eller ikke :)
 
Jeg håper også å få til noe ferie i sommer med baby, men jeg tenker man må bare være forberedt på alt og ihvertfall ikke ha dårlig tid :)

Jeg er ikke så glad i bilturer selv, 10timer blir i lengste laget for meg, så i stedet for å kjøre 10 timer til mine foreldre så tar vi nok fly. Men til hytta er det ca 3-4 timer og det skal nok gå fint - forhåpentligvis får baby sove i bilstol!

Dog, kun 2 uker etter fødselen det ikke sikkert JEG er klar for noe tur :angelic: med første etter to uker var jeg fremdeles inkontinent, hadde hovne, store pupper med brystvorteinfeksjon på evig tørk og smertefulle sting i underlivet :bag: Så tenk på din egen form også :)
 
Når nr 2 var 2 uker kjørte vi først 1 time til båten og så båt 4 timer også bil igjen 2 timer.. Det gikk fint, men båten var jo en pause!
Ellers skal vi kjøre til Holland for å klippe tungebånd denne gangen når han er 8 dager gammel.. Det er 7 timer en vei... Men vi tenker leie en "liggende bilstol" og ta pauser ved behov:happy: fordel med bil framfor fly er at man kan stoppe når baby har behov for det og er litt mindre stress/inntrykk enn ved flytur f eks! Viktig å ha god tid, ta det som det kommer.. Eventuelt ha med en luftmadrass til å ligge å hvile litt på en rasteplass f eks!
 
Tusen takk for innspill:happy: kjekt å høre deres tanker,jeg tror nok vi avventer og ser an formen etter fødselen,og hvis vi drar så blir det nok mange stopp underveis :happy:
 
Jeg fødte for en uke siden, hun er usikker i bilstol. Går enten veldig bra, eller veldig dårlig:facepalm:
 
Back
Topp