Langtids-bivirkninger av SI? Altså ikke vaksina..

Grete71

Forumet er livet
Finnes det noen dokumentasjon at noen har fått alvorlig sykdom ETTER SI som følge av den? Eller blir den i så måte regnet som "vanlig influensa" med vanlige symptomer - med unntak av dødsfall da.

Huff, var ikke lett å forklare hva jeg egentlig mener da...

Tenker litt på folk som vaksinerer seg eller barna fordi de er redde for bivirkninger/sykdom ETTER SI...

Langtidsvirkningene for noen uhyre få er (gjelder både fra vaksine og alle typer influensa, inkl. H1N1):

ME
Lupus
Guillain-Barré syndrome (GBS)
div. Utmattelsessyndomer
Kols
anafylaktisk sjokk
Div. autoimmune kroniske sykdommer

+ mye rart med sukker på.

Trodde dèt bare gjaldt vaksina jeg? Så for meg at selve influensaen kun medførte snue, hoste, kroppsverk osv osv osv. I noen tilfeller verre enn andre.

Men er jo derfor jeg spør, for å få svar.. [;)]

Så man kan få "etter-sykdommer" av både vaksina OG selve influensaen.

Vel, det er vel "disse små partiklene av sykdommen" som er i vaksina, som gjør at man kan få de langtidsbivirkningene av det, så da kan man vel få det av sykdommen også.

Langt vanligere er nok en lungebetennelse etc (men for all del, de er ikke uskyldige de heller, og folk dør av det også... interessant nok, om enn i en litt annen sammenheng: om et menneske har SI, får lungebetennelse som en følge av dette, og dør av den, kommer ikke vedkommende på statisikken over de som er døde av SI. Vedkommende er registrert som død av lungebetennelse. Så selv om det er 16 stk som er døde direkte av SI, så er det nok ikke helt umulig at det er flere som er døde av sykdom de fikk pga at de fikk SI...)

Og kanskje noen hadde dødd av en "vanlig" lungebetennelse også... [;)] Vi vet jo ikke - og ikke får vi nok vite heller.

Klart man kan dø av en vanlig lungebetennele, det ER jo en vanlig lungebetennelse

Poenget er bare at de altså døde av en følgesykdom av SI, altså en sykdom de ikke ville fått, og heller ikke dødd av, om de ikke hadde SI.
Men det er slik dødsårsaker registreres her i landet, og slik registreres det selvsagt da også for disse. Det er slik reglene for registrering av dødsfall er, og det er greit det.

Men det gjør altså at det kan være flere som er døde FORDI de fikk SI, enn det er folk som er døde AV SI. Selv om SI altså ikke har så høy mortalitet i seg selv. Men å få en følgesykdom du dør av, eller en følgesykdom du blir alvorlig syk av, er uansett en kjip greie...

Den vanligste (rundt 90%) dødsårsaken etter influensa-pandemier inkl. H1N1 er pneumokokker-bakterierelatert sekundær lungebetennelse. Førløpet er vanligvis at man får virusinfeksjon, som svekker systemet, så får man en virusrelatert infeksjon i lungene som svekker lungene, etterpå - når viruset er ferdig med sitt så vil alle bakterier få fritt spillerom til å infisere kroppen og lungene.

Dvs. har man tatt vaksine mot pneumokker-vaksinen tidligere er sjansen for å overleve alvorlig H1N1-sykdomsforløp mye større. Alle barn født etter 1. januar 2006 har fått / fått tilbud om å ta pneumokkervaksine i forbindelse med barne-vaksinasjonsprogrammet til helsemyndighetene (vaksinen mot smittsom hjernehinnebetennelse som også er forårsaket av pneumokokker-bakterier).

En time lang, men verdt å se hele:
http://www.youtube.com/watch?v=OovyABosQiw

Mer om pneumokkkervaksinen:
http://www.lommelegen.no/322916/vaksine-mot-pneumokokker

Med andre ord er guttungen, som følger normalt vaksineprogram, beskyttet mot den da, men ikke jeg. (Men vi er begge vaksinert mot SI, så da håper jeg vi ikke får Si i utgangspunktet, og derved heller ikke så utsatt for følgene)

Men om 90% av de som dør som følge av SI dør av lungebetennelse, så er det bare 10%som registreres som SI-døsdatall da, så de 16 døde direkte av SI, er bare få av rundt 160 som faktsik er døde, inkl lungebetennelse etter SI?

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Kal-El

Langtidsvirkningene for noen uhyre få er (gjelder både fra vaksine og alle typer influensa, inkl. H1N1):

ME
Lupus
Guillain-Barré syndrome (GBS)
div. Utmattelsessyndomer
Kols
anafylaktisk sjokk
Div. autoimmune kroniske sykdommer

+ mye rart med sukker på.

og dette er du sikker på?
Det er jo kvikksølven som går på nervesystemet som er issuet (iallefall mest sannsynlig) ift ME.

100% sikker. tiomersal eller andre kvikksølv-forbindelser brukes ikke i vaksiner i f.eks USA lenger, allikevel fortsetter autisme og ME å fyke til værs i samme tempo som før. Jeg skrev en post i en tråd her tidligere om alle mulige faktorer de siste 30-40 årene som har eksplodert i vestlig samfunn: kunstige søtstoffer, genmanipulert mat, radio/wlan/trådløse enheter, mobil/elektromagnetisk stråling over alt, elektrisitet, lettprodukter, plastindustrien, antall biler - spesielt diesel som er langt mere skadelig for mennesker enn f.eks bensin m.m Alle disse tingene har vokst i lik kurve som en rekke sykdommer, og at en kombinasjon av alle disse tingene (inkl. vaksiner som har sikkert en uhyre liten del) som er årsaken til en rekke sykdommer / problemer som har eksplodert de siste tiårene.

At alle typer influensa kan fungere som "knekk"-faktor / trigger for en uendelig rekke kroniske livsvarige problemer og sykdommer er ikke akkurat noen nyhet, det har vært bevist i flere hundre år. Til og med mange krefttyper slår først ut når en influensa har gitt kroppen en fullverdig "knekk". Influensa er ikke så uskyldig som mange tror, og svært få tenker over nettopp det at det er ofte etter influensaer at mange sykdomsproblemer oppstår for mange, altså sekundære sykdommer.

ORIGINAL: Refleksheks

Ja - og så må man ikke glemme STRESS! Stress, press og jag setter seg virkelig i systemet, og er en stor synder i nedbrytningen av immunforsvaret..  - altså, bryter først et organ i vårt kroppslige økosystem - så får det jo store ringvirkninger.

Noe jeg absolutt tror på - er at vi beveger oss mot en ny og mer helhetlig måte å se mennesket på - hvordan sykdom oppstår - og hvordan en kan forebygge OG få folk friske.
At det vi nå gjennomgår - er et viktig ledd i dette.
Jeg er hellig overbevist om at dette er viktige steg mot det paradigmeskiftet som venter.
Det synes jeg er uhyre spennende - og jeg er svært spent på tiden som kommer!!

Ja for all del, stress er også en viktig del som påvirker immunforsvaret i langt større grad enn hva folk flest tror. "Stress" er ofte noe veldig abstrakt/vagt noe, og mange ser på det som nærmest "magi" eller "overtro" ettersom det ikke er noe man kan "ta" på, dvs. de fleste ser på det som en "følelse" fordi stress har jo sitt grunnlag i følelsen "stress". Stress er to ting, en følelse men også en fysisk konsekvens på kroppen.

Når det gjelder langtidsvirkninger på influensa, årsaken til at jeg er 100% sikker er ikke bare fordi dette er dokumentert, men det er ren logikk også. Utallige skader/symptoner kan forårsakes av utallige faktorer, f.eks man kan få lungekreft av røyking, men man kan også få det av arvelige mutasjoner, forurensning av helt andre stoffer enn det som er i røyk, av stråling, radioaktivitet osv.

På samme måte som man ikke kan si at et sår i fingeren kan bare oppnås på en eneste måte, dvs. det er jo tusenvis av måter å skade fingeren på som kan føre til sår. glasskår,kniv,papir, friksjon osv, så kan de langtidsvirkningene jeg nevnte også oppstå av tusenvis av andre årsaker, men influensa er en av dem, og det er en hyppig årsak. De fleste langtidsvirkningene influensa (og vaksine) kan forårsake er ikke "sykdommer" i seg selv (med unntak av noen), de fleste er rett og slett skader, og ofte da kroniske skader som dermed blir livsvarige.

Back
Topp