ORIGINAL: Refleksheks
Ja - og så må man ikke glemme STRESS! Stress, press og jag setter seg virkelig i systemet, og er en stor synder i nedbrytningen av immunforsvaret.. - altså, bryter først et organ i vårt kroppslige økosystem - så får det jo store ringvirkninger.
Noe jeg absolutt tror på - er at vi beveger oss mot en ny og mer helhetlig måte å se mennesket på - hvordan sykdom oppstår - og hvordan en kan forebygge OG få folk friske.
At det vi nå gjennomgår - er et viktig ledd i dette.
Jeg er hellig overbevist om at dette er viktige steg mot det paradigmeskiftet som venter.
Det synes jeg er uhyre spennende - og jeg er svært spent på tiden som kommer!!
Ja for all del, stress er også en viktig del som påvirker immunforsvaret i langt større grad enn hva folk flest tror. "Stress" er ofte noe veldig abstrakt/vagt noe, og mange ser på det som nærmest "magi" eller "overtro" ettersom det ikke er noe man kan "ta" på, dvs. de fleste ser på det som en "følelse" fordi stress har jo sitt grunnlag i følelsen "stress". Stress er to ting, en følelse men også en fysisk konsekvens på kroppen.
Når det gjelder langtidsvirkninger på influensa, årsaken til at jeg er 100% sikker er ikke bare fordi dette er dokumentert, men det er ren logikk også. Utallige skader/symptoner kan forårsakes av utallige faktorer, f.eks man kan få lungekreft av røyking, men man kan også få det av arvelige mutasjoner, forurensning av helt andre stoffer enn det som er i røyk, av stråling, radioaktivitet osv.
På samme måte som man ikke kan si at et sår i fingeren kan bare oppnås på en eneste måte, dvs. det er jo tusenvis av måter å skade fingeren på som kan føre til sår. glasskår,kniv,papir, friksjon osv, så kan de langtidsvirkningene jeg nevnte også oppstå av tusenvis av andre årsaker, men influensa er en av dem, og det er en hyppig årsak. De fleste langtidsvirkningene influensa (og vaksine) kan forårsake er ikke "sykdommer" i seg selv (med unntak av noen), de fleste er rett og slett skader, og ofte da kroniske skader som dermed blir livsvarige.