Langt til sykehuset!

kr3most

Andre møte med forumet
Jeg har termin om 3 uker, og fikk i dag beskjed av fastlegen min at jeg skal dra inn til sykehuset to uker før termin i påvente av fødselen. Vi bor i Karasjok, og skal føde i Kirkenes, og det tar brått 3 timer med bil. Men dette har jordmor ikke nevnt noe om. Har kontroll hos jordmor 10. januar her i Karasjok, og da er det mindre enn 2 uker til termin. Jeg er førstegangsfødende. Vi har 3 bikkjer og ei katte, så er vrient å bare være bort i 2-3 eller omså 4 uker (fødselen kan jo drøye).

Noen som har vært i lignende situasjoner eller vet hvordan det fungerer?

-Kr3most

ORIGINAL: Fjollebolle

Ja jeg ble lagt inn på Pasienthotellet 2 uker før termin. Og etter 2 dager der kom plutselig gutten [:)] Her tar det litt i overkant av 3 timer å kjøre med bil. Dette valgte jeg selv, og jordmor ordnet oppholdet for meg...

Så det er helt vanlig her oppe å dra inn så tidlig? :/

vet om ei vi kjenner som bor på svalbar ho måtte dra inn til land som ho sa ca 4-5 uker før termin å lå på pasientsykehus fram til barne kom

ORIGINAL: bondekone

vet om ei vi kjenner som bor på svalbar ho måtte dra inn til land som ho sa ca 4-5 uker før termin å lå på pasientsykehus fram til barne kom

Jeg bor heldigvis ikke sååå langt unna sykehuset :P Så er litt vrien sammenligning. :)

Back
Topp