Langt eller kort navn?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Faller du lettest for korte navn som Liv, Emma, Mille, Nick og lignende. Eller er du mer fan av lange navn som Kristoffer, Aleksander, Sebastian, Kristina, Alexandra og lignende?
 
Jeg liker i teori lange navn som gjerne har et kortere kallenavn, men på listen vår er det stor sett kortere navn og jenta har et kort navn så mulig jeg lener litt mot kortere navn
 
Lett blanding :joyful:
 
Lett blanding her også:)
 
Kommer an på. Mine barn har navn med to stavelser og 5-6 bokstaver, så da er det kanskje det jeg foretrekker? Mannen har kort navn og jeg har langt.
 
Lett blanding
 
Jeg synes lange navn er vakre. Fordelen med korte navn er f.eks. at de gjør det lettere å knekke skriftspråkskoden. Der starter det ofte med at barnet lærer å skrive sitt eget navn.
 
Vi har begge navn på to stavelser med 5-6 bokstaver, ser at det fort er slike navn jeg også faller for. Bare andre navn enn topplisten i skifte mellom 80 og 90-tallet :D
 
Lange jentenavn, korte guttenavn :)
 
En god blanding. Har vel kanskje helt mer mot lange navn, men endte opp med et kort navn til junior :)
 
Liker vest korte navn - men der er jeg nok litt farget av lærerjobben, der jeg har møtt på unger med lange navn med «vanskelige» bokstaver som har brukt hele 1.klasse på å lære seg å skrive sitt lange navn. Og den er veldig kjip for de ungene det gjelder :/
 
Kort - Leah og Lucas var favorittene her. Benjamin og Isabella var også på listen; men foretrakk de korte.
 
Liker begge deler. Her har vi så mange kriterier til navn så finner noen korte og noen lange som vi liker. Liker ikke en fortere enn den andre om det er kort eller langt. Tror at når man ser/hører et navn man liker så liker man det :)
 
Jeg tenker rundt 7 bokstaver er max. Liker ikke ordentlig lange navn. Syns 3 bokstaver er minimum. Idealet er vel 4-6.
 
Back
Topp