langhus, siggerud og ski....

ORIGINAL: Durken

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg er født og oppvoks i Oslo, men nettopp kjøpt oss rekkehus på Siggerud[:D].
Vi flytter inn iløpen av august og er såååå spent.

Før syntes jeg Siggerud var et høl i skaugen, men nå etter å ha vært der en del syns jeg det er et veldig koselig høl i skaugen[:D][:D][:D]

Det er visst ledige småbarnsplasser på Bøleråsen/Langhus, men venteliste i Siggerud for øyeblikket.

Åh, har du[:D] Hvor hvor hvor?

Rett ved butikken[:)]

Svaleveien???[:D]

ORIGINAL: Lillegumman

klokere og klokere, men masse tips rikere! vi har liksom ingen idè om hvordan disse områdene er, bare at vi har lyst til å titte den veien. har forstått det som at oppegård kommune er et brad sted å vokse opp. en av de viktigste tingene for oss er at vår lille datter (og evt flere barn) skal kunne vokse opp, gå i barnehage og på skole i trygge omgivelser.
og med fare for å bli kjeftet på, må jeg bare si at vi synes det hadde vært fint om hun ikke var den eneste norske eleven i klassen..... sikkert mange som reagerer på at jeg sier det, men sånn er det bare. jeg er ikke rasist, og jeg synes det er bra med flere kulturer og nasjonaliteter både i barnehage og skole, men ikke at de norske blir i stort mindretall... og det kan fort skje på skoler her i oslo.
det er nå vår mening.
men aller mest er det vel fordi disse områdene er landlige samtidig som de er nære oslo, og korte avstander til både min familie og svigerfamilie [:)] også kan vi ha råd til enebolig der, det har vi ikke her!

da er nok siggerud et godt alternativ[;)] 

ORIGINAL: frøken_lost

bodde på langhus i tre år. hadde 2 min å gå til togstasjonen. veldig fornøyd med å bo der. stille og rolig.
Hvordan det er der i forhold til barnehage vet jeg ikke, men er kort til skolene. og vet det ligger noen barnehager der.

tror ikke jeg ville sett meg om etter hus på siggerud, er øde og ligger i skauen lite kollektivtrafikk. hehe.. men hver sin smak[;)]

ski vet jeg ikke. kan være både barnevennlig og alt sånn og samtidig ikke.

Lykke til med valget!

..det kommer nok anpå hvor på langhus du bor. i området her hvor jeg bor er det noe forbanna bråk hele tida[X(][:)]

ORIGINAL: snuppis!

ORIGINAL: snuppis!

Hei[;)]

Jeg bor på Siggerud! Født og oppvokst her[;)] Flyttet ut i noen år.. bodde da en periode i Oslo.. og en liten periode i Ski. Men havnet tilbake til Siggerud gitt! Her er det kjempefint for barn og vokse opp! Barnevennelig[;)] 2 barnehager her... og barne-og ungdomsskole. Alt i nærheten!

Jeg personlig ville ha valgt Siggerud fremfor Langhus.. da jeg synes Langhus er for stort og upersonlig.. Siggerud er mere intimt.. i den forstand at alle hilser.. selv om man ikke kjenner hverandre[:)]

Ski er vel drømmestedet.. hadde bare lommeboken vært enig[;)][8D]

Når flyttet du tilbake til Siggerud? Jeg bodde på Siggerud i 6 år før jeg flyttet til Langhus [:)]

Jeg er ikke enig med deg at folk på Siggerud hilse på hverandre selv om man ikke kjenner hverandre. Utenom huseierene så var det ingen på Siggerud som hilste på meg om jeg var i matbutikken eller gikk turer. Men derimot på Langhus, når jeg er på matbutikken eller gå turer så hilser folk på meg om det er kjente eller ikke kjente [:)]

Da har vi forskjellige oppfatninger[;)] Jeg er som sagt født og oppvokst på Siggerud.. flyttet ut i 97 tror jeg... og kom tilbake ca 2001.. da var det masse nyinnflyttede her.. men stedet var det samme[;)] Altså at folk hilset osv..

Har vært mye på Langhus da jeg har to eldre søste som bor der.. samt at jeg gikk på Vevelstad ungdomsskole.. og der har ikke jeg oppfatning at folk er like "hyggelige"[:)]

Bodde du hen da? Regner med at du leide.. ikke så mange utleieleiligheter her tror jeg..

Jeg bodde på Siggerud fra 2000 til 2006, og har aldri sett deg der. Jeg bodde på Dyrefaret 15 [:)]

Jeg skulle aldri trodd at du var 34 år [:)] Du gjør mye yngre på bildet [:)]

Takk[;)] Må innrømme at jeg var 30 da det bilde ble tatt da[8D] Enste bilde jeg har på maskina.. hehe..

Dyrefaret ja.. er på feil side av elven det[:)] Ikke helt sikker på hvor dyrefaret er.. men tror det er innerst i brusaga? Kan det stemme?

er på den siden av elven jeg kunne tenke meg å bodd.. brusaga, hareveien, ekornveien, osv.. men da blir det jo fort en hel del dyrere også da, i og med at det for det meste er eneboliger der[:)]

ORIGINAL: monjen

Før syntes jeg Siggerud var et høl i skaugen, men nå etter å ha vært der en del syns jeg det er et veldig koselig høl i skaugen[:D][:D][:D]

Det er visst ledige småbarnsplasser på Bøleråsen/Langhus, men venteliste i Siggerud for øyeblikket.

å? er det det? da kan det hende vi får plass til vinteren da[:D] vi bor på B.åsen nemlig,så det hadde jo vært ypperlig[:D] 

jeg pratet forresten med barnehageetaten.. de sa at det var lettest å få barnehageplass på langhus,for her er det sinnsykt mange barnehager![:)]

Ja, var det dama sa på barnehagekontoret ihvertfall :)

Og ja, Svaleveien [;)]

ORIGINAL: Lillegumman

klokere og klokere, men masse tips rikere! vi har liksom ingen idè om hvordan disse områdene er, bare at vi har lyst til å titte den veien. har forstått det som at oppegård kommune er et brad sted å vokse opp. en av de viktigste tingene for oss er at vår lille datter (og evt flere barn) skal kunne vokse opp, gå i barnehage og på skole i trygge omgivelser.
og med fare for å bli kjeftet på, må jeg bare si at vi synes det hadde vært fint om hun ikke var den eneste norske eleven i klassen..... sikkert mange som reagerer på at jeg sier det, men sånn er det bare. jeg er ikke rasist, og jeg synes det er bra med flere kulturer og nasjonaliteter både i barnehage og skole, men ikke at de norske blir i stort mindretall... og det kan fort skje på skoler her i oslo.
det er nå vår mening.
men aller mest er det vel fordi disse områdene er landlige samtidig som de er nære oslo, og korte avstander til både min familie og svigerfamilie [:)] også kan vi ha råd til enebolig der, det har vi ikke her!

da er nok siggerud et godt alternativ[;)] 

Mye av vår grunn også, pluss ønsket om hage, og det får vi ikke i Oslo[;)]

å? er det det? da kan det hende vi får plass til vinteren da[:D] vi bor på B.åsen nemlig,så det hadde jo vært ypperlig[:D] 

jeg pratet forresten med barnehageetaten.. de sa at det var lettest å få barnehageplass på langhus,for her er det sinnsykt mange barnehager![:)]

Og ja, Svaleveien [;)]

Samboeren min har bodd i nr 4, nr 6 og nr 8 i Svaleveien[:)]

Og ja, Svaleveien [;)]

Samboeren min har bodd i nr 4, nr 6 og nr 8 i Svaleveien[:)]

festlig [:D]

sniker meg til et spørsmål i denne tråden:

Hvordan er det på Kråkstad? Noen som har peiling? [:)]

Edit: lager en egen tråd jeg.

ORIGINAL: * Chumalunga *

Jeg bor på Siggerud, flyttet hit fra Oslo for 2 år siden og har aldri angret! Veldig koselig og landlig, uten at det er særlig lange kjøreturen til Ski eller Oslo. Barnevennlig, overraskende mange tilbud for barn for et sååss lite sted, og mange koselige mennesker. Har allerede støtt på Frida sin mamma på butikken! [:)]

Husker du svarte når jeg postet et liknende spørsmål for noen uker siden[:)]
Vi kommer nå vi å, så da blir det flere å hilse på i butikken[;)]

Jeg bor på Siggerud, flyttet hit fra Oslo for 2 år siden og har aldri angret! Veldig koselig og landlig, uten at det er særlig lange kjøreturen til Ski eller Oslo. Barnevennlig, overraskende mange tilbud for barn for et sååss lite sted, og mange koselige mennesker. Har allerede støtt på Frida sin mamma på butikken! [:)]

Skal du flytte inn i Svaleveien i noen av nummerene som er nevnt[;)]? Jeg bor i Rugdeveien.. veien rett ovenfor Svaleveien[:)]

Skal du flytte inn i Svaleveien i noen av nummerene som er nevnt[;)]? Jeg bor i Rugdeveien.. veien rett ovenfor Svaleveien[:)]

[:)] jepp

[:)] jepp

Så morsomt[;)] Egentlig litt usikker på hvor hele Svaleveien er.. Vet hvor nr 6 og 8 er[;)] Men det er ikke i noen av de? For nr 6 har jeg bodd.. og det er butikken.. og nr 8 bor foreldrene til en barndomsvenninne av meg

Back
Topp