Lillegumman
Elsker forumet
tusen takk for masse gode tips!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lillegumman
tusen takk for masse gode tips!
ORIGINAL: snuppis!
ORIGINAL: Fridasinmamma
Hei[;)]
Jeg bor på Siggerud! Født og oppvokst her[;)] Flyttet ut i noen år.. bodde da en periode i Oslo.. og en liten periode i Ski. Men havnet tilbake til Siggerud gitt! Her er det kjempefint for barn og vokse opp! Barnevennelig[;)] 2 barnehager her... og barne-og ungdomsskole. Alt i nærheten!
Jeg personlig ville ha valgt Siggerud fremfor Langhus.. da jeg synes Langhus er for stort og upersonlig.. Siggerud er mere intimt.. i den forstand at alle hilser.. selv om man ikke kjenner hverandre[:)]
Ski er vel drømmestedet.. hadde bare lommeboken vært enig[;)][8D]
Når flyttet du tilbake til Siggerud? Jeg bodde på Siggerud i 6 år før jeg flyttet til Langhus [:)]
Jeg er ikke enig med deg at folk på Siggerud hilse på hverandre selv om man ikke kjenner hverandre. Utenom huseierene så var det ingen på Siggerud som hilste på meg om jeg var i matbutikken eller gikk turer. Men derimot på Langhus, når jeg er på matbutikken eller gå turer så hilser folk på meg om det er kjente eller ikke kjente [:)]
ORIGINAL: Lillegumman
klokere og klokere, men masse tips rikere! vi har liksom ingen idè om hvordan disse områdene er, bare at vi har lyst til å titte den veien. har forstått det som at oppegård kommune er et brad sted å vokse opp. en av de viktigste tingene for oss er at vår lille datter (og evt flere barn) skal kunne vokse opp, gå i barnehage og på skole i trygge omgivelser.
og med fare for å bli kjeftet på, må jeg bare si at vi synes det hadde vært fint om hun ikke var den eneste norske eleven i klassen..... sikkert mange som reagerer på at jeg sier det, men sånn er det bare. jeg er ikke rasist, og jeg synes det er bra med flere kulturer og nasjonaliteter både i barnehage og skole, men ikke at de norske blir i stort mindretall... og det kan fort skje på skoler her i oslo.
det er nå vår mening.
men aller mest er det vel fordi disse områdene er landlige samtidig som de er nære oslo, og korte avstander til både min familie og svigerfamilie [:)] også kan vi ha råd til enebolig der, det har vi ikke her!
ORIGINAL: Årolilja
Jeg er fra Ytre Enebakk noen kilometer fra Siggerud. Trives godt der. landlig og fint. Anbefales å ta med i vurderingen!
Ja, fint der og.. halve slekta mi bor der[;)] hehe
Ytre er litt lengre fra Oslo da.. ville ha gått for Siggerud[:D]hehe
Jeg er fra Ytre Enebakk noen kilometer fra Siggerud. Trives godt der. landlig og fint. Anbefales å ta med i vurderingen!
Kjenner du Lin fra Siggerud? (bor på Langhus nå) Par år eldre enn deg bare, liten sønn på 3 år som heter Even.
ORIGINAL: frøken_lost
bodde på langhus i tre år. hadde 2 min å gå til togstasjonen. veldig fornøyd med å bo der. stille og rolig.
Hvordan det er der i forhold til barnehage vet jeg ikke, men er kort til skolene. og vet det ligger noen barnehager der.
tror ikke jeg ville sett meg om etter hus på siggerud, er øde og ligger i skauen lite kollektivtrafikk. hehe.. men hver sin smak[;)]
ski vet jeg ikke. kan være både barnevennlig og alt sånn og samtidig ikke.
Lykke til med valget!
Hei[;)]
Jeg bor på Siggerud! Født og oppvokst her[;)] Flyttet ut i noen år.. bodde da en periode i Oslo.. og en liten periode i Ski. Men havnet tilbake til Siggerud gitt! Her er det kjempefint for barn og vokse opp! Barnevennelig[;)] 2 barnehager her... og barne-og ungdomsskole. Alt i nærheten!
Jeg personlig ville ha valgt Siggerud fremfor Langhus.. da jeg synes Langhus er for stort og upersonlig.. Siggerud er mere intimt.. i den forstand at alle hilser.. selv om man ikke kjenner hverandre[:)]
Når flyttet du tilbake til Siggerud? Jeg bodde på Siggerud i 6 år før jeg flyttet til Langhus [:)]
Jeg er ikke enig med deg at folk på Siggerud hilse på hverandre selv om man ikke kjenner hverandre. Utenom huseierene så var det ingen på Siggerud som hilste på meg om jeg var i matbutikken eller gikk turer. Men derimot på Langhus, når jeg er på matbutikken eller gå turer så hilser folk på meg om det er kjente eller ikke kjente [:)]
Da har vi forskjellige oppfatninger[;)] Jeg er som sagt født og oppvokst på Siggerud.. flyttet ut i 97 tror jeg... og kom tilbake ca 2001.. da var det masse nyinnflyttede her.. men stedet var det samme[;)] Altså at folk hilset osv..
Har vært mye på Langhus da jeg har to eldre søste som bor der.. samt at jeg gikk på Vevelstad ungdomsskole.. og der har ikke jeg oppfatning at folk er like "hyggelige"[:)]
Bodde du hen da? Regner med at du leide.. ikke så mange utleieleiligheter her tror jeg..
Jeg bodde på Siggerud fra 2000 til 2006, og har aldri sett deg der. Jeg bodde på Dyrefaret 15 [:)]
Jeg skulle aldri trodd at du var 34 år [:)] Du gjør mye yngre på bildet [:)]
Hei[;)]
Da har vi forskjellige oppfatninger[;)] Jeg er som sagt født og oppvokst på Siggerud.. flyttet ut i 97 tror jeg... og kom tilbake ca 2001.. da var det masse nyinnflyttede her.. men stedet var det samme[;)] Altså at folk hilset osv..
Har vært mye på Langhus da jeg har to eldre søste som bor der.. samt at jeg gikk på Vevelstad ungdomsskole.. og der har ikke jeg oppfatning at folk er like "hyggelige"[:)]
Bodde du hen da? Regner med at du leide.. ikke så mange utleieleiligheter her tror jeg..
Jeg bodde på Siggerud fra 2000 til 2006, og har aldri sett deg der. Jeg bodde på Dyrefaret 15 [:)]
Jeg skulle aldri trodd at du var 34 år [:)] Du gjør mye yngre på bildet [:)]
Takk[;)] Må innrømme at jeg var 30 da det bilde ble tatt da[8D] Enste bilde jeg har på maskina.. hehe..
Dyrefaret ja.. er på feil side av elven det[:)] Ikke helt sikker på hvor dyrefaret er.. men tror det er innerst i brusaga? Kan det stemme?
Det stemmer nok at det er innerst i brusaga [:)] Litt rart at vi har ikke truffet hverandre når vi bodde på samme sted [:)]
ORIGINAL: mamma_86
Jeg er oppvokst i Ski. Trives godt her og fint sted og vokse opp om du holder deg i rett miljø.... er 3 barneskoler som slår seg sammen til 1 ungdomsskole. masse fritidsaktiviteter og en haug md barnehager. personlig synes jeg finstadfeltet og myrsletta er finest for småbarn. kort avstand til sentrum, tog, matbutikk osv.
Kjenner du Lin fra Siggerud? (bor på Langhus nå) Par år eldre enn deg bare, liten sønn på 3 år som heter Even.
Hmmm.. mulig.. vet i alle fall om en som heter Lin(n) som er et par år eldre enn meg.. Er moren hennes lærer`?
Kjenner du en Kai Henning fra Ytre ? Gammel er du? Kjenner mange fra Ytrre jeg[;)] Vanket på fritidsklubben der.. hehe
ORIGINAL: Mummimamma84
Vi bor i Ski.. Vi har bare bodd her i litt over 2 år men synes det er kjempekoselig her.. Lillegutt har ikke begynt i barnehage enda men når han skal begynne håper jeg at det blir i barnehagen som ligger rett ved siden av blokka her.. Har hørt mye bra om den..
ORIGINAL: Durken
Jeg er født og oppvoks i Oslo, men nettopp kjøpt oss rekkehus på Siggerud[:D].
Vi flytter inn iløpen av august og er såååå spent.
Før syntes jeg Siggerud var et høl i skaugen, men nå etter å ha vært der en del syns jeg det er et veldig koselig høl i skaugen[:D][:D][:D]
Det er visst ledige småbarnsplasser på Bøleråsen/Langhus, men venteliste i Siggerud for øyeblikket.