har kjøpt langhåret lammeskinn på jysk. Syns det var veldig fint, samtidig som det var billig også var det ekte skinn. Tenkte å ha det i vogga. Men plutselig begynte jeg å lure på om det er dumt med langhåret? Hva tror dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
jeg syntes jeg leste en artikkel her på babyverden om at langhåret lammeskinn er forbundet med økt fare for krybbedød? det går nok helt sikkert veldig fint, men jeg kjøpte korthåret pga den artikkelen... Det sto jo forsovet at man heller ikke skulle bruke kantbeskytter i senga, men det har jeg kjøpthar kjøpt langhåret lammeskinn på jysk. Syns det var veldig fint, samtidig som det var billig også var det ekte skinn. Tenkte å ha det i vogga. Men plutselig begynte jeg å lure på om det er dumt med langhåret? Hva tror dere?
Åj, ja den artikkelen var jo grei å lese, der sto det jo om både farene og hvorfor! Takk for at du delerhttp://lub.no/tema/forebygging/okt-risiko-for-krybbedod-dersom-spedbarnet-sover-pa-saueskinn/ her ligger det faktisk en artikkel om temaet; )
Tror kanskje det er mer snakk om at babyen skal få hodet på siden så det dannes "lommer" av CO2 i hårene? Det er derfor det anbefales korthåret sånn som jeg forsto det. At det er litt hysteri tror jeg nok, men det kan jo være greit å ha lest artikkelen uansett om man har tenkt til å bruke det i krybbe eller sengEr vell ingen som lar babyen sove rett på et saueskinn med hodet ned i skinnet uansett lengde på håra vell?! Kort eller langt, legger seg like mye støv nedi, og hårene er like tette.. Hadde lagt noe under hodet til babyen uansett, og passet på at ansiktet ikke låg nedi skinnet men har heller ikke planer om å ha skinnet i vogn/sofa/seng så hun skal sove på det jeg da. Mer som et deilig underlag til å ha på gulvet fks når vi ligger der å styrer