Lange netter

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Flere som føler at natten blir veldig lang og tung nå?

Jeg er mer sliten når jeg våkner enn når jeg la meg kvelden før. Enten er det intens sparking og kaving i magen som holder meg oppe, eller tanker og bekymringer, eller de utallige mange dobesøkene. Noen ganger våkner jeg av bare å snu meg, fordi bekkenet gjør så vondt. De fleste netter blir det kanskje 3-4 timer med søvn nå, og det er ikke bra med tanke på at man jo skal ha energi nok til å føde.. Noen ganger tar jeg meg en eller to hvilestunder i løpet av dagen, men er så urolig at jeg sjeldent får sove da.

Noen råd?
 
Flere som føler at natten blir veldig lang og tung nå?

Jeg er mer sliten når jeg våkner enn når jeg la meg kvelden før. Enten er det intens sparking og kaving i magen som holder meg oppe, eller tanker og bekymringer, eller de utallige mange dobesøkene. Noen ganger våkner jeg av bare å snu meg, fordi bekkenet gjør så vondt. De fleste netter blir det kanskje 3-4 timer med søvn nå, og det er ikke bra med tanke på at man jo skal ha energi nok til å føde.. Noen ganger tar jeg meg en eller to hvilestunder i løpet av dagen, men er så urolig at jeg sjeldent får sove da.

Noen råd?
Kjenner meg veldig igjen, og tiden fram til permisjon og litt latere morgener kan ikke få gått fort nok. Blir ofte et kvarter eller to på sofaen etter jobb... Har 40-ish minutter kjøreveg hjem fra jobb og, så nå har jeg delvis måttet slutte en halvtime tidligere bare for å greie å kjøre hjem uten å sovne:bag:

Vet ikke om jeg har så veldig mange gode råd enn å leve etter den gode gamle "en god soldat hviler når han kan". Og det å prøve å legge seg tidlig så man har litt å gå på. Ellers så er det bare å prøve å forebygge dobesøk litt, typ ikke drikke rett før du skal legge deg, ha glatt laken så snuing går så smertefritt som mulig - og av og til, når jeg kjenner før jeg legger meg at bekken/rygg/whatnot er vondt allerede før - så hender det jeg tar en paracet før jeg legger meg. Da får jeg som regel noen gode timer med søvn (så lenge jeg ikke må opp å tisse), før det blir ubehagelig litt uttpå natta.

Hold ut! Ikke så lenge igjen, nå :Heartred
 
Huff så vanskelig for deg :Heartred Her sliter jeg også med å sovne om igjen visse dager etter at jeg må tisse. Våkner også mye av at jeg må snu meg, men syns jeg totalt sett får ok mengde søvn. Til å være så gravid, men slitsomt er det :hungover:
 
Jeg er også oppe flere ganger på natta for å tisse, våkner pga vanskelig å finne god liggestilling og ubehag i beina. Som regel får jeg likevel sove nok om natta selv om det ikke er sammenhengende søvn hele natta igjennom. I dag orka jeg ikke å ligge og vri meg mer etter 5 timers søvn så sto likegodt opp istedenfor.

Jeg har HugMeGravidpute i senga og kan anbefale deg å enten kjøpe en sånn eller bygge opp / støtte med puter her og der for å få bedre liggestilling. Og ellers fortsette som du gjør å hvile når du kan på dagtid.

Hvor lenge har du igjen til termin? :)
 
Husker jeg var fryktelig sliten og med av søvnmangel på slutten. Det er lov å legge seg å sove når dere kan altså!
 
Æsj ja, har også lange netter. Føler jeg aldri sovner, og så våkner jeg jo igjen så ofte. Er mye trøtt for tiden. Og så klarer jeg ikke sove på dagen heller :arghh:
 
Sover ganske greit men våkner veldig lett og så er det jo et par tisseturer kanskje, og et par ganger at man må snu seg pga vonde hofter :) Til tross for at jeg føler at jeg sover nok totalt sett er det vanskelig å stå opp kl. 08 og det tar et par timer å våkne helt. Trenger også en liten nap før middagstider. Skjønner at dette kan kræsje litt når hun kommer ut :shy:
 
Her begynner netter med dårlig søvn å sette sitt preg på humør og prestasjonsnivå på jobb. Må som regel opp 1-2 ganger i løpet av natta, og når jeg må ned en etasje via en gammel bratt trapp, så tar det tid. I tillegg våkner jeg hver gang jeg må snu på meg. Vurderer å re opp dagsenga nede i stua, sånn at jeg kan få ett par netter uten en snorkende samboer, lange gåturer til do og en fireåring som kommer tuslende midt på natta.

Denne uka har jeg slitt på jobb, og jeg kjenner at jeg nok må be om tilrettelegging i form av at jeg ikke får påloggingstid på telefonen helt på slutten av dagen, fordi jeg sliter virkelig med å holde det fokuset jobben krever og brukerne fortjener. Lunta og toleransegrensa for tull og uhøflige utbrudd fra enkelte som ringer blir betydelig lavere, og det synes jeg ikke alltid er ok (noen ganger er det på sin plass å si ifra, ikke alt man skal tåle). Siste arbeidsdag er 21. september og jeg må innrømme at nå gleder jeg meg voldsomt og håper at jeg får noen slappe uker med null gjøremål fra permisjonsstart og frem mot termin.
 
Back
Topp