Lang VS kort regime

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Lurer på..... [emoji848]

Hvorfor gjøres det lang og kort regime?
Er begge like vanlig privat som offentlig?

Det lurer jeg også på

Lurer på..... [emoji848]

Hvorfor gjøres det lang og kort regime?
Er begge like vanlig privat som offentlig?

Som jeg har skjønt det kommer det litt an på ditt utgangspunkt.

Langt regime har ofte en lang nedregulering før man starter stimulering. Gjøres ofte på de som sliter med endometriose for lettere kontroll på stimuleringen.

Der er Litt mere brukt offentlig enn privat da det er enklere å styre dager opp mot egguttak. Brukes også privat, men min gyn ville helst om muligheten var der gå for kort regime.

Og kort regime da?

Og kort regime da?

Vi fikk beskjed om kort regime pga at prøvene mine er bra (kvalitet og antall), og fordi det er svømmerne til mannen som er problemet!

Hmm lurer på hva vi ha da. Alt ok, men må bli pgd

Har lest en del og forstått det slik at offentlig bruker de ofte langt regime for å lettere kontrollere hvilke dager ting skjer slik at det passer inn i kalenderen hos dem. Langt regime brukes også hos de som har få egg. Mens privat helst bruker kort regime slik at det tilpasses din syklus, og når man har et godt egglager.

Det jeg egentlig lurte på var om lang regime KUN er ment for å styre deg etter slik klinikken ønsker eller om det faktisk har en slags positiv virkning i visse tilfeller på pasientene. Men Ønsker en liten en svare egentlig på det jeg lurte på ganske bra [emoji4]
Jeg har få egg så får håpe lang regime har en positiv virkning på meg! [emoji4] og kjennes sånn ut i magen nå for å si det sånn [emoji28]

Det jeg egentlig lurte på var om lang regime KUN er ment for å styre deg etter slik klinikken ønsker eller om det faktisk har en slags positiv virkning i visse tilfeller på pasientene. Men Ønsker en liten en svare egentlig på det jeg lurte på ganske bra [emoji4]
Jeg har få egg så får håpe lang regime har en positiv virkning på meg! [emoji4] og kjennes sånn ut i magen nå for å si det sånn [emoji28]

Jeg skiftet fra kort til lang protokoll og kroppen responderte mye bedre på lang :)

Jeg skiftet fra kort til lang protokoll og kroppen responderte mye bedre på lang :)

Kan jeg spørre hvordan "problem" dere har? Har du også få egg? Håper så veldig det fungerer bedre med lang denne gangen[emoji1317]

Jeg har null respons på kort regime (prøvd 2 ganger), hadde god effekt på lang; så for meg er det ikke for å styre datoer, men pga respons.:)

Jeg har null respons på kort regime (prøvd 2 ganger), hadde god effekt på lang; så for meg er det ikke for å styre datoer, men pga respons.:)

Takk! Da håper jeg at jeg får bedre respons denne gangen også [emoji1317][emoji4]

Kan jeg spørre hvorfor man må ha pgd? Trenger ikke svare om du ikke vil [emoji4]
Hvis det er alvorlig arvelig sykdom hos mor eller far, eller begge.

Vi fikk beskjed om kort regime pga at prøvene mine er bra (kvalitet og antall), og fordi det er svømmerne til mannen som er problemet!
Jeg hadde også kort regime av samme årsaker. (Dette var på offentlig sykehus)

Kan jeg spørre hvordan "problem" dere har? Har du også få egg? Håper så veldig det fungerer bedre med lang denne gangen[emoji1317]

"Uforklarlig" som de kaller det. Jeg hadde en fin amh verdi for min alder men de fikk ikke ut så mange egg og av de ble få befruktet (første forsøk ble avbrutt da det ikke var noe å sette inn). Etter forsøk nr to som ikke var stort bedre enn det første så skiftet de til lang protokoll som ga bedre resultat.

Håper lang fungerer for deg også :)

Har ikke Pergotime samme arbeidsoppgave? Å modne egg. Fordi jeg fikk nu ihvertfall god effekt med det før sa. Kanskje jeg trenger kort regime da.

Jeg hadde kort protokoll pga av "et snev av" pco. Ved kort protokoll er sjansen for overstimulering mindre fikk jeg beskjed om, og overstimulering er vanligere hos de med pco enn de uten. (Men ble litt overstimuert allikevel).

Back
Topp