Lang vs kort protokoll

Sitrus.

Gift med forumet
Dere som har hatt begge deler - hvor mange egg fikk dere ut på henholdsvis lang og kort protokoll? Hadde dere samme medisin og dose eller ulikt?

Jeg har lang nå med 150 Menopur (sprøytedag 5 i dag). Fikk ut bare 3 egg sist på kort protokoll, 137,5 Menopur så trodde de skulle øke dosen mer men de mener visst at man får fler egg med lang? Er så spent nå så hører gjerne om noen har erfaringer!

Dette lurer jeg på også! Jeg har fått beskjed om kort protokoll i januar.

Ser at jeg har lagt denne feil, skulle vært lagt på assistert-forumet! Har bedt om å få flytta den dit nå, så dere får følge med videre der :)

Ingen forskjell for meg.

Kort protokoll 150gonal-f: 7 egg
Lang protokoll 150gonal-f, oppjustert til noe større dose 3 siste stimuleringsdager (husker ikke hvor mye): 4 egg.

Selv om jeg fikk færre egg på lang protokoll, var de av bedre kvalitet.

Lik erfaring som LizRachel. Flere egg på kort protokoll, men dårligere kvalitet enn på lang. Eller antallet har egentlig vært ganske likt, på kort 16 og 13 egg. På lang 13, 14, 9, 13.

Kort protokoll 150gonal-f: 7 egg
Lang protokoll 150gonal-f, oppjustert til noe større dose 3 siste stimuleringsdager (husker ikke hvor mye): 4 egg.

Selv om jeg fikk færre egg på lang protokoll, var de av bedre kvalitet.
Lik erfaring som LizRachel. Flere egg på kort protokoll, men dårligere kvalitet enn på lang. Eller antallet har egentlig vært ganske likt, på kort 16 og 13 egg. På lang 13, 14, 9, 13.

Så interessant, takk for at dere deler! Bedre kvalitet er definitivt det vi trenger :smiley-angelic001

Men totalt sett - hvor mange av de som dere fikk ut var brukandes på kort protokoll vs lang?

F.eks; satt dere igjen med to bra på hver type protokoll, eller var kvaliteten på kort protokoll jevnt over dårligere på samtlige egg?

Jeg har hatt kort protokoll 3 stimuleringer, 6,5 og 1 egg. Går nå på lang protokoll og håper jo på flere egg. Jeg har uttak i neste uke, og kan oppdatere etter uttaket :)

Færre egg på lang protokoll her også. Men det er på lang protokoll jeg blir gravid. Da jeg ble gravid med sønnen fikk jeg 5 egg ut. Nå er jeg i uke 15, lang protokoll og 5 egg ut nå også. Har tre mislykkede forsøk med kort (9-13 egg) og ett mislykket med lang bak meg før jeg ble gravid første gang.

Færre egg på lang protokoll her også. Men det er på lang protokoll jeg blir gravid. Da jeg ble gravid med sønnen fikk jeg 5 egg ut. Nå er jeg i uke 15, lang protokoll og 5 egg ut nå også. Har tre mislykkede forsøk med kort (9-13 egg) og ett mislykket med lang bak meg før jeg ble gravid første gang.

Så bra å høre! Fantastisk at du er gravid etter så mange runder, det for håp :Heartred

Men totalt sett - hvor mange av de som dere fikk ut var brukandes på kort protokoll vs lang?

F.eks; satt dere igjen med to bra på hver type protokoll, eller var kvaliteten på kort protokoll jevnt over dårligere på samtlige egg?
På kort protokoll ble 3 av 7 egg befruktet. Kun 1 var bra nok til innsett på dag 2 :eek: Ble gravid, men mistet i MA.
Fikk ut 4 egg på lang protokoll, alle 4 befruktet. 1 satt inn dag 2, resultatet sover inntil meg nå :love7 Fikk dessverre ingen på frys - de 3 resterende eggene ble forsøkt dyrket til blasto, men falt ifra.

Takk ❤️ Tok en AB-kur etter å ha fått påvist ureaplasma. Gravid på begge innsett etter det, så tror det gjorde susen her!

Jøss, så interessant! Problemet her så langt er at vi ikke får ut noe bra nok til å sette inn igjen (bra befruktning men dårlig embryoutvikling), så usikker på om antibiotika vil kunne ha noe å si for det.. Får se hvordan det går om vi kommer oss til innsett, om det stopper seg der óg må vi vel prøve det meste etterhvert!

På kort protokoll ble 3 av 7 egg befruktet. Kun 1 var bra nok til innsett på dag 2 :eek: Ble gravid, men mistet i MA.
Fikk ut 4 egg på lang protokoll, alle 4 befruktet. 1 satt inn dag 2, resultatet sover inntil meg nå :love7 Fikk dessverre ingen på frys - de 3 resterende eggene ble forsøkt dyrket til blasto, men falt ifra.

Søren... redd for at jeg gjør uklokt i å kjøre kort protokoll i januar... :(
Men jeg ser at f.eks. Medicus kun kjører kort protokoll, så det må jo være to likestilte metoder regner jeg med.

Søren... redd for at jeg gjør uklokt i å kjøre kort protokoll i januar... :(
Men jeg ser at f.eks. Medicus kun kjører kort protokoll, så det må jo være to likestilte metoder regner jeg med.

Vi er også satt opp på kort protokoll, i februar. Legen sa først menopur og lang protokoll pga sprøyteskrekk. Men så spurte jeg om det kun var pga det han foreslo lang, og at jeg da heller ville ta kort om han mente det var bedre. Endte på kort. Satser på det går fint! :)

Kort protokoll, to egg, ingen befruktet.
Lang protokoll, ti egg, seks ble til fine blastocyster hvorav fem er frosset og den siste ble til minstemann i huset.

Back
Topp