Lang ventetid på ultralyd

mOagravid

Betatt av forumet
Jeg er en andregangs gravid jente på 30 år som er i 18 uke. Fra før har jeg en datter på snart 12 år :) Legen sendte henvisning til ultralyd sist jeg var til legetime og no har vi fått time 11 februar og da er jeg jo 23 uker på vei!!!!! Er ikke det litt vell seint?

Tenkte jeg skulle prøve å fremskynde timen, men er skuffet over at det var så lang ventetid. Ikke får vi høre hjertelyden heller før jeg er 20 uker :( synes det er ALT for lenge å vente på å finne ut om alt er bra med den lille.

Mette

ordinær ul er vel fra 17-19 uker så jeg ville ringt og sakt det

Eg syns det høyrtes litt seint ut, ja. Her får ein som regel time til ultralyd mellom veke 17-19. 

det var veldig sent!! Når var du hos legen da? Hadde prøvd å tatt en tlf til haukeland jeg.. Skal ikke den ordinære ul være mellom uke 17 og 20 da?

[:)] Tusen takk...
Da skal jeg ta å ringe i morgen. Gleder meg masse og håper på en sunn og frisk gutt <3

ORIGINAL: mOagravid

[:)] Tusen takk...
Da skal jeg ta å ringe i morgen. Gleder meg masse og håper på en sunn og frisk gutt <3

Lykke til[:)][:)]

om du kontakter jordmor får du jo høre hjertelyden da[:)]

Tror nok at dette er legen din sin feil.
Er som regelt venntetid på alt på sykehusene så hennvisningen skulle sikkert blitt sendt mye tiligere en den ble gjort.

Her sendte de inn hennvisning på første lege kontroll i uke 8 da jeg gikk gravid.

Minibolla: Jeg var hos legen den 8 desember :( har hatt litt problemer med legen og ønsker å prøve å bytte fastlege etterhvert. På grunnlaget av at da jobben ikke klarte å tilrettelegge arbeidet mitt, ville ikke legen hjelpe med noe som helst annet enn å fortelle at det var arbeidsgiver sin plikt til å tilrettelegge arbeidet. Så jeg falt litt mellom to stoler og slet meg ut både fysisk og psykisk. Etter en hektisk juleuke på arbeid var det "heldigvis" en som sluttet i en annen avdeling og jeg fikk tilbudt en 100% stilling hvor jeg kan sitte og ikke løfte/bære på så mange kilo hele dagen. Så no håper jeg at jeg kan jobbe 100% i et par månder til :)  

Jeg fikk egentlig time til ordinær ul da jeg skulle være 20+6. Jeg synes det var litt sent, så ringte for å få den litt tidligere. Første gangen jeg ringte snakket jeg med en dame som absolutt ikke hadde forståelse for at det var litt sent og hu sa det var fullt før det og at jeg bare måtte vente. Ringte en gang til en uke senere og da kom jeg til en veldig hyggelig dame som skjønte meg veldig godt og jeg fikk en ny time to uker før da jeg var 18+6.[:)]

Ja det er vel legens feil. Det skal da søkes allerede første gang man er på kontroll. Det må vi her i Oslo iallefall.... [8|]

lille nuppa:
Har ikke fått jordmor time heller :( hehehe -galgehumor [:D] men er nesten humor. Helsestasjonen her jeg bor i Bergen (ytrebygda) er flyttet over til en annen helsestasjon under opp-pussing. I tillegg hadde dem sykdom og av den grunn var det kun èn jordmor som da hadde lange ventelister :( så hun kunne ikke gi meg en time før om et par måneder. (skulle få time i posten) skakke være lett forstår jeg [:D]

ordinær ultralyd er fra uke 18-22 da har legen din kanskje sendt henvisningen litt sent

ORIGINAL: Marlu

Vel seint for ord.UL ja...

Ville ringt til haukeland, er sikker på det ordner seg [:)]

Isch.. Så dumt. Prøv å ring eller ta kontakt med privat jordmor så får du se og høre den lille. :-)

Back
Topp