Lang vei til sykehuset??

Piril

Glad i forumet
Er det noen her som har født i feks. ambulansen eller i bilen på vei til sykehuset?? Jeg synes det er så mange fødeavdelinger som legges ned for tiden, noe som resulterer i at man kanskje får litt lengre reisevei til sykehuset.

Hvordan opplevde dere evt. situasjonen av å føde hjemme, i ambulansen eller i bilen (etc.)??

Her hvor jeg bor har de jo selvfølgelig lagt ned fødeavdelingen...

Dere som ikke har født enda, men som har dette i bakhodet...har dere gjort dere noen tanker med hvordan dere vil gjøre det??

Vi kommer til å bo hos mamma de siste ukene og jeg føder på sykehuset der....10 min kjøretur! [:)]

har heldivis klart å knipe igjen selv[8D]
men flere venninner som har født i ambulanse eller på stuegolvet
vi har 2 timer til sykehuset her, men vi har heldivis jordmor med vakttlf

Jeg bor 2.5 time fra sykehuset, men om man kjører på morgenen/dagen/kvelden kan man kjøre en annen vei og ta ferje, da tar
det 1.5 time.

Vi tok ferja og jeg fødte i ambulansen på ferjeleiet. Jeg syns det var en trang opplevelse, og
følte jeg gikk glipp av hele fødselen fordi det gikk så fort. Ikke slik jeg så for meg fødselen min!

Denne gangen får jeg dra med engang jeg kjenner den minste ting, har virkelig lyst til å oppleve å føde på sykehuset [&o]

ORIGINAL: nemi.marselia

har heldivis klart å knipe igjen selv[8D]
men flere venninner som har født i ambulanse eller på stuegolvet
vi har 2 timer til sykehuset her, men vi har heldivis jordmor med vakttlf

Uff...[&:] Også på stuegulvet...høres så skremmende ut, men man blir vel kanskje så opptatt av andre ting at man kanskje glemmer litt tid og sted.Det går vel som regel bra, men mindre det skulle oppstå komplikasjoner....sikkert dramatisk fordet...

ORIGINAL: .¤.VenterPåNr2.¤.

Jeg bor 2.5 time fra sykehuset, men om man kjører på morgenen/dagen/kvelden kan man kjøre en annen vei og ta ferje, da tar
det 1.5 time.

Vi tok ferja og jeg fødte i ambulansen på ferjeleiet. Jeg syns det var en trang opplevelse, og
følte jeg gikk glipp av hele fødselen fordi det gikk så fort. Ikke slik jeg så for meg fødselen min!

Denne gangen får jeg dra med engang jeg kjenner den minste ting, har virkelig lyst til å oppleve å føde på sykehuset [&o]

Ja det kan jeg godt forstå [&:] Jeg for min del, hadde kanskje fått litt klaus....liker ikke trange små rom...men må man så må man.....Lykke til denne gangen da! [:)]

Back
Topp