Lang tid mellom svangerskap?

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg har 6 år mellom mine to svangerskap og jeg føler det ble nesten som førstegang nå igjen. Er det noe forskjell i hvordan svangerskap nr 2 oppleves i forhold til nr 1 ut ifra hvor lang tid det har gått imellom?

8 år her, og dette svangerskapet har vært totalt oppned av det andre... Jobba til dagen før snuppa ble født, født tre og en halv uke før, plagdes ikke med nooooe... Nå... Alt...
Men hva som er mer vanlig enn ikke aner jeg ikke :)
Men jordmora sa at livmora husker uansett hvor mange år som har gått:p

:D:D
8 år her, og dette svangerskapet har vært totalt oppned av det andre... Jobba til dagen før snuppa ble født, født tre og en halv uke før, plagdes ikke med nooooe... Nå... Alt...
Men hva som er mer vanlig enn ikke aner jeg ikke :)
Men jordmora sa at livmora husker uansett hvor mange år som har gått:p

Samme her. 9,5 år mellom mine. Og selvsagt også 9,5 år gamlere! Sist gang hadde jeg ingen plager og jobbet til siste time. Nå er alt omvendt! Alt av plager, går til fysio, sykemeldt siste to mnd. Jaja.... Får jo premie til slutt :D

Har fem og et halvt år mellom første og andre, mye lettere i andre svangerskap.. Kjempefin fødsel også! Lettere, raskere og 3 dager 'tidligere' enn første. Like tung og lang baby.

Nå er det igjen fem og et halvt år siden min forrige og nå har det vært helt pyton å gå gravid.. Spent på fødselen!

Ikke så lang tid. 6 mnd til jeg ble gravid fra forrige fødsel :P Merker det er tøft å ha vært gravid i 18 av 24 måneder. Selv om dette svangerskapet var roligere på sett og vis, selv om jeg har hatt pjokken hjemme.

11 år siden første svangerskap, 4 år siden siste.

Dette svangerskapet har stort sett vært likt som første. Siste svangerskap var fryd i forhold til dette :)

Her blir det 16mnd mellom hver fødsel og de har egentlig vært veldig like frem til nå. Minstemann kjenner jeg ligger lenger ned i bekkenet og bekkenet krangler litt mer nå på slutten i forhold til førstemann. Spent på hvordan fødsel og tiden etter blir... Har hørt at man trenger lenger tid for å komme til hektene igjen etter nr. to av to tette fødsler. Uansett så er det forseint å angre nå :-D

Det var 20,5 mnd mellom fødselen til de to første, og nå vil det være ca. 4,5 år siden sist fødsel. Har egentlig vært i bedre form denne gangen, men bekkenløsninga startet tidligere, og ble verre enn sist. De forrige gangene jobbet jeg på sykehjem og ble sykemeldt /gikk på svangerskapspenger fra ganske tidlig, men denne gangen har jeg jobbet (delvis sykemeldt nå på slutten) til nå (uke 35+4). Har kontorjobb nå, så det har nok hatt stor betydning.

Jeg har syv år mellom fødsel nr. to og tre.
Her har jeg hatt tre relativt like svangerskap- har jobbet helt til svangerskapspermisjonen (80% siste tre ukene) og hatt svært lite plager.
Jordmoren min mener at jeg ikke er å regne som en førstegangsfødende, selv om det er over syv år siden sist fødsel (blir spennende å se- er fem dager til termin) :)

Her blir det 4 år mellom mine.

Veldig forskjellige svangerskap.
På en måte takler kroppen min bedre å være gravid denne gangen. Ikke noe særlig bekkentull, jobbet til permisjon mot sykemeldt mye lengre sist.
Det som er den store forskjellen her er àt med et barn fra før og at jeg har måttet hjelpe moren min med regninger og mye annet, så har jeg vært mye mer sliten.

2006, 2010 og nå 2014 :)
Hadde færre plager i dette svangerskapet enn med de to andre, og fødslene har vært raskere for hver gang.

Jeg har syv år mellom fødsel nr. to og tre.
Her har jeg hatt tre relativt like svangerskap- har jobbet helt til svangerskapspermisjonen (80% siste tre ukene) og hatt svært lite plager.
Jordmoren min mener at jeg ikke er å regne som en førstegangsfødende, selv om det er over syv år siden sist fødsel (blir spennende å se- er fem dager til termin) :)
Regnes man som førstegangs igjen etter 7 år? Sikkert en grunn til det... Jeg merker at denne gangen gikk alt lettere i starten men tyngre på slutten. Kranglete bekken og vonde strålinger nedover beina :( har nok mye med årstiden å gjøre også. Sist gikk jeg høygravid om sommeren og det var virkelig deilig! Ingen smerter eller noen ting. Nå derimot er energinivået på bånn og kroppen kjennes tung, enda jeg ligger 7 kg under det jeg veide ved termin sist gang... Startet på samme vekt som sist. Rare greier.

Regnes man som førstegangs igjen etter 7 år? Sikkert en grunn til det... Jeg merker at denne gangen gikk alt lettere i starten men tyngre på slutten. Kranglete bekken og vonde strålinger nedover beina :( har nok mye med årstiden å gjøre også. Sist gikk jeg høygravid om sommeren og det var virkelig deilig! Ingen smerter eller noen ting. Nå derimot er energinivået på bånn og kroppen kjennes tung, enda jeg ligger 7 kg under det jeg veide ved termin sist gang... Startet på samme vekt som sist. Rare greier.

Det jeg skrev var at jordmor mente at jeg ikke var å regne som førstegangs selv om det er syv år siden sist fødsel:) Hun mente at så lenge man har født før, så har man født før, uavhengig av hvor lang tid det går mellom fødslene, og at det ofte var en fordel. Håper det stemmer!:)

2007, 2009 og nå 2015. Satser på st kroppen husker gamle kunster og at dette går unna i en fei

2007 og 2008 og 2014 :)
Føler meg helt fersk siden gutta er så store :p

Back
Topp