Lang syklus

3 Hjerter

Forelsket i forumet
Siste mens var 19 desember. EL og sex var 11 januar. Skal eg rekne frå første dag i siste mens ? Skal eg rekna frå EL ?
 
Man regner jo som regel fra første dag i siste menstrasjon, men med en så lang syklus ville jeg nok regne fra el og plusse på 2 ukerfor å kunne følge uke for uke utviklingen :) Men det er meg da ;-)
 
Ja eg blir forvirra. Eg veit NÅR barnet vart unfanga. Men dei seier at du skal rekna frå fyrste dag av siste mens. Forvirrande
 
I ditt tilfelle hadde jeg regnet fra unnfangelse.
 
Jeg har det på samme måte, har syklus på 33-36 dager, med ca 3 uker mellom første mensdag og el. Siste mens var 20.desember og el var 10.januar, så det blir jo helt feil å rekne ut i fra første dag i sist mens. Du må prøve terminkalkulatoren på babyverden? Der kan du rekne ut i fra unnfangelse, og finner ut hva som er riktig:) jeg er i følge den 5 uker på vei i dag, og det stemmer jo:) der står det også når hjerte begynner å slå, når det er tid for ordinær ul, når man kan kjenne spark og mye anna nyttig!
 
hadde regnet fra EL, du kan jo bruke terminkalkulatoren også krysser du av for at du vil beregne ut fra EL ikke første dag i siste mens. Da vil du få en ganske nøyaktig termin og på ordinær UL vil jo du få en helt nøyaktig termin :)
 
hadde regnet fra EL, du kan jo bruke terminkalkulatoren også krysser du av for at du vil beregne ut fra EL ikke første dag i siste mens. Da vil du få en ganske nøyaktig termin og på ordinær UL vil jo du få en helt nøyaktig termin :)

Yes, just my point;)
 
Back
Topp