Lang syklus = dårlige egg?

Malle86

Betatt av forumet
Dette er vel egentlig ikke rette sted å spørre, men jeg gjør det allikevel.
Er det sånn at eggene blir dårlige når eggløsningen er veldig forsinket? Det er ikke snakk om 2-3 dager, men jeg er på cd 30 nå, og vet ikke om den har vært eller ikke.
Jeg har normalt sett lange sykluser, forrige var på 34 dager, men dette er jo litt ekstremt.
 
Dette er vel egentlig ikke rette sted å spørre, men jeg gjør det allikevel.
Er det sånn at eggene blir dårlige når eggløsningen er veldig forsinket? Det er ikke snakk om 2-3 dager, men jeg er på cd 30 nå, og vet ikke om den har vært eller ikke.
Jeg har normalt sett lange sykluser, forrige var på 34 dager, men dette er jo litt ekstremt.
Jeg lurte på samme da vi prøvde å bli gravide, og spurte gynekologen på Medicus. Hun sa at eggene kun får dårligere kvalitet hvis man har hatt flere LH-topper uten at egget slipper, men at en lang syklus i seg selv ikke ødelegger. Begge mine barn ble lagd med EL på dag 22.

Om du sliter med lange sykluser, ville jeg hørt om du kunne fått letrozol for å korte ned lengden litt. Er jo frustrerende og vanskelig å vente så lenge på eggløsning i hver syklus ❤️
 
Jeg har hatt syklus på både 30 og 40. Det var helt normalt. Og at syklus kunne svinge seg og gå til 28 og rundt der. Skal visst være normalt.

Jeg har hatt veldig mye rare syklus. Veldig kjappe altså. Mens kom fort. . Fikk letrozol. Og har fått 2 barn på medisin. Prøver på 1 til
 
Jeg lurte på samme da vi prøvde å bli gravide, og spurte gynekologen på Medicus. Hun sa at eggene kun får dårligere kvalitet hvis man har hatt flere LH-topper uten at egget slipper, men at en lang syklus i seg selv ikke ødelegger. Begge mine barn ble lagd med EL på dag 22.

Om du sliter med lange sykluser, ville jeg hørt om du kunne fått letrozol for å korte ned lengden litt. Er jo frustrerende og vanskelig å vente så lenge på eggløsning i hver syklus ❤️
Takk for svar. LH har gått opp og ned, så da gir jeg opp denne syklusen. Får bare vente på tr.
Jeg fikk datteren med hjelp av letrozol, men jeg har ikke time hos gyn før i slutten av april. Ville prøve selv først. Men antar det ikke går da.
 
Takk for svar. LH har gått opp og ned, så da gir jeg opp denne syklusen. Får bare vente på tr.
Jeg fikk datteren med hjelp av letrozol, men jeg har ikke time hos gyn før i slutten av april. Ville prøve selv først. Men antar det ikke går da.
Så mye opp at du har gått positive tester? Eller bare litt opp og ned?
 
Så mye opp at du har gått positive tester? Eller bare litt opp og ned?
Jeg vet ikke helt. Legger ved bilde. De har vært negative hele tiden, selvom smilereader legger noen av dem inn som topp/peak. Appen mener alt over 9,0 er positivt. Men testene er ikke positive etter hva jeg ser.
Har fått peak igjen i dag. Er superforvirra.
 

Vedlegg

  • IMG_8854.png
    IMG_8854.png
    1 MB · Visninger: 22
  • IMG_8853.png
    IMG_8853.png
    1.016,3 KB · Visninger: 21
Jeg vet ikke helt. Legger ved bilde. De har vært negative hele tiden, selvom smilereader legger noen av dem inn som topp/peak. Appen mener alt over 9,0 er positivt. Men testene er ikke positive etter hva jeg ser.
Har fått peak igjen i dag. Er superforvirra.
Vanskelig å si. Jeg ville uansett lagt inn aksjer og håpet på en god nok eggløsning ☺️
 
Har alltid slitt med lange sykluser(40-90ish), alle undersøkelser har vist god kvalitet, har mistet endel ganger,men dem finn ikke ut hvorfor osv. Gjelder også LH-topper, flere igjennom mnd,men ingen lege har nevnt dårlig kvalitet
 
Back
Topp