Lang livmorhals

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Var på sjekk i dag da jeg har følt at noe var på vei ut av...ja..you know ;)
Legen så ingenting unormalt og målte livmorhalsen til 5,6 (!!!) cm. Og det var i "luftlinje" i.o.m at den ikke var helt bein.. Dvs at den antakelig er litt lenger også! Han virket litt overrasket..er det liksom unormalt langt eller? :o hva betyr det??
Ellers er jeg veldig glad for at alt så greit ut med tanke på den ekle følelsen jeg har hatt de siste dagene..

Livmorhalsen er veldig forskjellig, men har skjønt at gjennomsnittet ligger på 3-5cm.. Men sammenlign det litt med gjennomsnitt vekt på nyfødte. Noen er mindre og ovn er større, men forsatt innenfor en viss normal ☺

Når måler de livmorhalsen liksom? Min har ikke blitt målt...

Når måler de livmorhalsen liksom? Min har ikke blitt målt...
Er vell ikke vanlig å måle om det ikke er en grunn til det. Jeg har følt siden lørdag at noe har vært på vei ut... :o Når jeg nevnte det til legen på tlf i går, ville han ha meg på en sjekk. Så var derfor de sjekket på meg. Andre grunner jeg vet de sjekker for, er visst du har blitt konisert eller født veldig prematurt/mistet før.

Var på sjekk i dag da jeg har følt at noe var på vei ut av...ja..you know ;)
Legen så ingenting unormalt og målte livmorhalsen til 5,6 (!!!) cm. Og det var i "luftlinje" i.o.m at den ikke var helt bein.. Dvs at den antakelig er litt lenger også! Han virket litt overrasket..er det liksom unormalt langt eller? :o hva betyr det??
Ellers er jeg veldig glad for at alt så greit ut med tanke på den ekle følelsen jeg har hatt de siste dagene..

Pris deg lykkelig for at den er lang, det er jo en enorm trygghet :) standard er mellom 4 og 5 cm sa de til meg, under 2,5cm regnes som høyrisiko :) min er målt til 2,2cm..

Pris deg lykkelig for at den er lang, det er jo en enorm trygghet :) standard er mellom 4 og 5 cm sa de til meg, under 2,5cm regnes som høyrisiko :) min er målt til 2,2cm..
Takk for oppklarende info! :) Følte bare legen hørtes så overraska ut, så ble litt sånn i tvil når jeg gikk derifra. Men da er det sikkert normalt. Håper din holder seg på 2,2 leeenge til ennå ❤️

Takk for oppklarende info! :) Følte bare legen hørtes så overraska ut, så ble litt sånn i tvil når jeg gikk derifra. Men da er det sikkert normalt. Håper din holder seg på 2,2 leeenge til ennå ❤️

Ja, jeg har heller aldri hørt om noen som har så lang livmorhals, men det trenger jo ikke å bety at det er unormalt ;)
Han holder seg godt inni så langt, var på kontroll senest i dag :D ❤️

Hehe, er det lov å le litt av uttrykket "i luftlinje"? Jeg skjønner jo absolutt hva du mener, men det er et ord jeg ikke hørt i samme setning som livmorhals før. Forbinder det liksom med kart og satellittbilder og måling av litt lengre avstander :-) :-)

Hehe, er det lov å le litt av uttrykket "i luftlinje"? Jeg skjønner jo absolutt hva du mener, men det er et ord jeg ikke hørt i samme setning som livmorhals før. Forbinder det liksom med kart og satellittbilder og måling av litt lengre avstander :-) :-)
Thihi...flirte litt jeg og :p :D

Gled deg over at den er lang!

Thihi...flirte litt jeg og :p :D

Gled deg over at den er lang!
Haha!! Tenkte litt før jeg skrev "luftlinje".. Men jeg fant ikke noe bedre ord. Så tenkte jeg at det måtte jo være et forklarende nok ord å bruke ;) hehe.. Dessuten var det jo liiiiitt lang avstand da ;)

Back
Topp