Lang kjøretur i tredje trimester?

Bkno3206992

Blir kjent med forumet
Vurderer å kjøre ned til Stavanger fra Østfold i uke 32/33 (8t) av svangerskapet. Mannen min kjører selvsagt. Jeg har hatt en veldig fin graviditet med null symptomer. Hva tenker dere?​

Gjorde samme tur, bare i uke 29. Det gikk fint for oss. Vi tok oss god tid, stoppet og gikk noen småturer flere ganger. Største utfordring var egentlig svangerskapsdiabetes kombinert med veldig godtesugen! Og hyppige toalettbesøk da, men passa på å stoppe på bensinstasjoner. Flere turisttoaletter langs veien var stengt pga korona. Vi lyttet til lydbøker om å bli foreldre :)

Vi skal på tur om et par uker, da vil jeg være 30 uker på vei. Skal kjøre fra Bergen til Tønsberg og tenker det går fint☺️ Jeg sliter med bekkenløsning, men satser på mange stopp på veien. Foreløpig klarer jeg å holde det i sjakk, så satser på det holder litt til! Ellers er jeg i grei form, bare trøtt og lite energi, men det passer jo bra med biltur når mannen kjører :p

Det kommer nok an på formen din der og da. Vi hadde planlagt å kjøre til Mosjøen fra Østfold i juni, var forberedt på mange pauser og kjenne etter hvordan det føles i bekkenet og magen.

Men så brakk katten beinet og vi må være hjemme med henne i 8 uker, så da gikk den planen i vasken uansett :p

Har ikke tenkt at lang biltur skulle gjøre noe:sorry::) skal selv ha ei uke ferie i slutten av juni med ei venninne! Det blir en liten roadtrip på oss, til fjells! (Er i uke 33/34 da). jeg vet hvor vi skal, og nærmeste sykehus er evt, noen timer unna i bil.. så hvis jeg merker at noe skulle begynne å skje så tenker jeg at vi reiser med engang, og ikke venter å ser.. Har tenkt at det enda er god tid før noe skjer jeg! ;):p

Om formen er fin, så kjør på :happy:
Skal selv på reise med campingvognen når jeg er 30 uker på vei, samt også muligens når jeg er 35/36 uker på vei (om jeg føler meg like god i form som nå).

Enig med de andre. Så lenge formen er fin så go for it :happy:

Selv prøver jeg å unngå lange kjøreturer fordi jeg får vondt i ryggen av å sitte for lenge. Men det er forbigående så må veie fordeler vs ulemper.

Om du er frisk og sprek så er ingenting i veien egentlig. Vi skal ta en miniferie 2-3 timer med bil nå i slutten av juni (én måned før termin) de har godt sykehus i nærheten og jeg tar med fødebag sånn just in case (hvis jeg er forberedt så skjer nok ikke noe :p ) har født 35+0 39+0 og 38+3 før, føler meg uansett trygg

Med storebror døde oldemoren en måned før han var født, og vi kjørte i 3,5 timer (som ble 5,5 pga stengt tunell og vi måtte vente til i fikk kjørt gjennom, men da stod vi i ro og kunne gå utenfor bilen) for å være med i begravelsen

Det går nok fint, 8 timer er ikke så langt. Bare ha tid til å ta pauser

Jeg er 31+2 og vi kjørte Oslo - Levanger nå i pinsen. Det gikk fint, men vil varmt anbefale støttestrømper! Føttene mine føltes som om de skulle eksplodere på slutten av dagen, til tross for pauser underveis. Ingen plager i svangerskapet til vanlig :)

vil nå tru om formen er fin og om du tar deg tid til å stoppe for å røre litt på deg så vil den turen gå fint

Vi skal kjøre Bergen-Tønsberg når jeg er 35+4, og tilbake til Bergen når jeg er 37+6 :) Vi tar mange pauser på grunn av toåringen og meg, så satser på at det går fint. Vi skal besøke familie :)

Vi skal på hytta i sommer, 5.5 timer hver vei. Vet ikke om det blir en tur eller to. Savner byen så ille, så håper på og få til to :)

Vi kjørte 7 timer (mye kø, for vanligvis tar den strekninga 4,5 timer) for et par uker siden, og da var jeg helt gåen i kroppen, spesielt bekken, i dagene etter. Men - vi hadde kun en stopp. Skulle nok stoppet noen flere ganger.
Så mitt tips er: drikk mye vann, ha på støttestrømper og ta pauser for å strekke på kroppen. :)

Back
Topp