Lang innlegg :-P

Gg87

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Jeg som var klar for jordmor time kl 09.00 i dag. Kom dit, å jordmor ser bare rart på meg. "Hvorfor er du her i dag da?" Viser seg at jeg har skrevet opp at timen var i dag og hun hadde skrevet torsdag den 08.10

Men hun var snill som tok en kjapp titt på meg siden jeg har slitt endel med falske rier....
Hun har lagt seg langt nede og hodet er festet. Mens jeg lå på benken fikk jeg en falsk rie. Å hun kjente på meg, så på meg å sa " ja, tror nok at hun begynner å bli veldig klar ja."
Så sjekket hun urinen min, der var det utslag på proteiner og L+ skrev hun. Aner ikke hva L+ betyr... Men fikk streng beskjed om å komme tilbake igjen torsdag, for måtte ta noen flere prøver. Blodtrykket var heldigvis fint da.
Men føler meg litt som ett spørsmålstegn...
Hva er det hun mener? Kan hun komme mye før? Hva betyr L+ på urinen?
Sorry for langt innlegg, men viste ikke helt hvordan jeg skulle få kortet ned besøket hos jordmor i dag :-)

Ååh, spennende! Hvor langt er du på vei? L+ er vel indikasjon på uvi hvis jeg har forstått riktig. Jeg har hatt L2 et par ganger og da har de sendt inn urinprøve til dyrking. Begge gangene var resultatet negativt, så det var bare forurenset u.prøve (utflod) :) hun sjekker nok igjen på torsdag :)

L er leucocytter, og med bare L+ er det sannsynligvis spor av utflod, et kjønnshår eller ikke helt rent prøveglass. Bare L og ingen P (proteiner) betyr sammen med det gode blodtrykket at du ikke er I fare for f.eks. svangerskapsforgiftning.

Regner med at jordmor vil sjekke riene og evt. uvi på torsdag, samt ta seg ordentlig tid til å prate med deg siden det ble så kjapt I dag. Du skriver ingen ting som gjør meg bekymret, I hvert fall.

L står før laukocytter, hvite blodlegemer, de som hjelper kroppen bekjempe infeksjoner :) de kan være en indikasjon på infeksjon, men trenger ikke være det. Plussen bak indikerer at det slo ut på testen, og jo flere + eller høyere tall, jo større mengde slo ut i testen. Men med en pluss trenger det ikke være noe, kan være bare "forurenset" prøve også, jeg fikk en L da jeg måtte ta en urinprøve litt sent på dagen, altså ikke nydusja :)

Bare et spm utenom dine spm; hvordan føles en falsk rie for deg?
Jeg kjenner det sånn:
Får vondt i korsryggen, så strammer magen seg også kommer det smerter i magen...

Ååh, spennende! Hvor langt er du på vei? L+ er vel indikasjon på uvi hvis jeg har forstått riktig. Jeg har hatt L2 et par ganger og da har de sendt inn urinprøve til dyrking. Begge gangene var resultatet negativt, så det var bare forurenset u.prøve (utflod) :) hun sjekker nok igjen på torsdag :)
Jeg er 33+2 :-)

L er leucocytter, og med bare L+ er det sannsynligvis spor av utflod, et kjønnshår eller ikke helt rent prøveglass. Bare L og ingen P (proteiner) betyr sammen med det gode blodtrykket at du ikke er I fare for f.eks. svangerskapsforgiftning.

Regner med at jordmor vil sjekke riene og evt. uvi på torsdag, samt ta seg ordentlig tid til å prate med deg siden det ble så kjapt I dag. Du skriver ingen ting som gjør meg bekymret, I hvert fall.
L står før laukocytter, hvite blodlegemer, de som hjelper kroppen bekjempe infeksjoner :) de kan være en indikasjon på infeksjon, men trenger ikke være det. Plussen bak indikerer at det slo ut på testen, og jo flere + eller høyere tall, jo større mengde slo ut i testen. Men med en pluss trenger det ikke være noe, kan være bare "forurenset" prøve også, jeg fikk en L da jeg måtte ta en urinprøve litt sent på dagen, altså ikke nydusja :)

Takk for svar... Rakk jo ikke dusje før jeg reiste til jordmor, så kanskje det var derfor? Har jo endel utflod...
Men da kan jeg ta det med ro. Å hun undersøker nok mer på torsdag :-) :-)

greit å få sjekket opp neste gang du er hos jordmor. Jordmora mi skrev L+ på meg når jeg var der for 2 uker siden og jeg hadde også en del utflod da, og forrige uke fikk jeg kraftige smerter i magen så tok en tur på føden og da fikk jeg høre att jeg hadde en kraftig urinveisinfeksjon. Så her går man på antibiotika, og blir litt bedre dag for dag nå. Så bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite nå ;)

Takk for svar... Rakk jo ikke dusje før jeg reiste til jordmor, så kanskje det var derfor? Har jo endel utflod...
Men da kan jeg ta det med ro. Å hun undersøker nok mer på torsdag :-) :-)

Jeg har fått beskjed om å ta vaskeprøver, altså vaske meg der før jeg skal tisse :P Hvis jeg ikke har rukket det (må man, så må man liksom!), så slår det alltid ut L+ på meg også. Ta med en ren prøve på torsdag :) Dette går nok helt fint.
At snuppa i magen begynner å bli klar, trenger ikke bety at jm mente NÅ. Fikk høre på sykehuset igår at for førstegangsfødende fester hodet seg gjerne fra uke 32, men senere hos flergangsfødende. Så det er normalt at hun har festet seg hos deg, og også normalt med falske rier/maserier, har selv fått massevis av det nå.. Håper du får litt svar på spørsmålene dine på torsdag :)

Jeg har fått beskjed om å ta vaskeprøver, altså vaske meg der før jeg skal tisse :P Hvis jeg ikke har rukket det (må man, så må man liksom!), så slår det alltid ut L+ på meg også. Ta med en ren prøve på torsdag :) Dette går nok helt fint.
At snuppa i magen begynner å bli klar, trenger ikke bety at jm mente NÅ. Fikk høre på sykehuset igår at for førstegangsfødende fester hodet seg gjerne fra uke 32, men senere hos flergangsfødende. Så det er normalt at hun har festet seg hos deg, og også normalt med falske rier/maserier, har selv fått massevis av det nå.. Håper du får litt svar på spørsmålene dine på torsdag :)

Skal huske på det til torsdag for å se om det er noen forskjell...
Er annengangs fødende, men hun ville vel bare feste seg da :-)
Satser på at det blir en full time hos jordmor på torsdag :-)

Skal huske på det til torsdag for å se om det er noen forskjell...
Er annengangs fødende, men hun ville vel bare feste seg da :-)
Satser på at det blir en full time hos jordmor på torsdag :-)

Åja! Så bra! Det ville hun nok da, ja, Hehe :) :)

Back
Topp