ikke så lang fødsel som deg første gang, men andre gangen gikk det myye fortere!
Akkurat som kroppen hoppet over hele latensfasen og gikk rett på aktiv fødsel
Akkurat som kroppen hoppet over hele latensfasen og gikk rett på aktiv fødsel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde en laaang og tøff fødsel med 1. Stormrier fra 1 cm på totalt 3 dager. Aktiv fødsel på over 18 timer. 2 fødsel var aktiv del på litt over en time. En helt fantastisk fødsel! Jeg var veldig nervøs for om det ble en like lang fødsel som 1, men det ble dwt ikke. Nå jar jeg lyst til å føde igjen
Masse lykke til!
Første fødsel gikk vannet først og jeg var på sykehuset med rier i 60 timer før det ble hastekeisersnitt. Var utslitt i flere uker etterpå etter 3-4 døgn med rier og uten søvn og mat. 2. Fødsel så var babyen ute 3 timer etter jeg kom på sykehuset. Burde kanskje ha kommet inn litt tidligere, men det gikk så fort og hadde en bit å kjøre og måtte vente 1 time på barnevakt. Intenst, men mye heller det, enn en langdryg fødsel.Jeg er gravid 17+4 og har så vidt begynt å tenke på neste fødsel. Fødte forrige gang i november 2018. Hadde da en lang fødsel med tette rier i nesten 30 timer. Ble helt utslitt da jeg ikke fikk i meg mat eller slappet av noe på alle timene. Husker jeg fikk litt break down da jeg ble målt til 8 cm etter mange timer og ikke hadde noe framgang på flere timer. Følte det ødela mye av opplevelsen.
Så det jeg egentlig lurte på var om noen har hatt lang fødsel første gang, og hvordan var fødsel nummer to var?
(Beklager at det ble rotete skrevet)
Oi! Det hørtes hardt ut Så bra det var stor forskjell på fødsel nummer 2! Merkelig at det kan være sååå stor forskjell også Godt å høre!!
Takk
Nå er lille en uke, og jeg tenkte å oppdatere på hvordan fødsel nummer 2 gikk
Jeg hadde modningsrier i ca en uke. Men når det først tok seg opp gikk det fort! Jeg var på sykehuset kl 05, og hun var ute 06.51 Aktiv fødsel på 1,5 time! Så ble å regne som styrtfødsel! Hadde en drømmefødsel med kun litt lystgass på riene fram til full åpning. Så selve fødselen var uten smertestillende. Var mye vondere enn første gang, men siden det gikk så fort så var det mye bedre!
Herlig! Ble det en lik erfaring som meg gratulerer så mye med nurket!