Lang eller kort perm?

Sniker, men er det ikke alltid NAV som betaler foreldrepenger? :wideyed:

Til slutt er det det. Men arbeidsgiver kan velge å betale lønn som vanlig å få refundert fra nav. Det tjener vi som arbeidstakere på da vi får feriepenger for hele perioden :)

Til slutt er det det. Men arbeidsgiver kan velge å betale lønn som vanlig å få refundert fra nav. Det tjener vi som arbeidstakere på da vi får feriepenger for hele perioden :)

Aha, skjønner! Takk skal du ha! Det er sørenmeg litt av hvert man må sette seg inn i når det gjelder permisjonsregler!

Det var sikkert du som la ut det i en annen tråd jeg ikke fant igjen, ja! Men hvorfor kommer ikke det opp i planleggeren, og hvorfor er ikke det lov :arghh:

Kan du nevne alle ulempene du merket iløpet av den permen dere valgte 80%? Jeg synes virkelig dette er et vanskelig valg, tror jeg trenger å se alle ulempene ramset opp :p
Fordi de som styrer dette landet endrer på noen regler/lover men ikke alle som henger sammen.
Når de endret til tredeling av foreldrepermisjon så burde de også endret loven som sier hva man har lov å forskyve permisjonen med.
Tenker ikke lengre enn nesa rekker altså :banghead:

Vi tar kort perm med 100% foreldrepenger. Gjorde dette forrige gang også. Supplerte med den ferien + avspasering vi hadde opparbeidet oss og veslejenta var da eksakt 1 år da hun startet i barnehage. Synes det var helt perfekt både for henne og for oss. Jeg var ikke motivert for mer permisjon da far overtok, og synes det var tipp-topp å komme tilbake i jobb igjen. Korte dager og amme-fri gjorde overgangen myk. Jeg er kjempefornøyd med opplegget barnehagen har for de minste barna og jenta vår tilknyttet seg raskt "sine" voksenpersoner og slukte det pedagogiske opplegget. Jeg følte hun hadde et utbytte av å være i barnehagen fra første stund, og at hun ble stimulert på en helt annen måte enn det vi får til hjemme. Vi (far og jeg) har dog forsøkt å dele opp ansvar for levering/henting på en slik måte at barnehagedagene ikke blir så lange. Jeg føler meg privilegert som bor i Norge med så gode og lange permisjonsordninger, samt høy kvalitet på barnehagene.

Jeg er 100% student i tillegg til at jeg jobber 70%. Vi velger 80% for å få så lang permisjon som mulig, og jeg vil ta ulønnet permisjon fra babyen er 6 uker og fram til midten av juni når studiet mitt er ferdig. La inn alt i permisjonsplanleggeren til nav i går, og da fikk jeg lagt inn at jeg skal ha ulønnet og far skal ha foreldrepenger imellom mine permisjonsperioder. Eneste som kom opp var at jeg må oppfylle aktivitetskravet i min ulønna permisjon, og det skal studiet mitt gjøre. Håper inderlig at det faktisk funker sånn :rolleyes:

Back
Topp