Lang biltur

Miliane88

Elsker forumet
Januar 2017
Septemberbarna 2019
Vi skal om et par helge på en lengre biltur, sånn ca 5—6-timer tar den vanligvis,men med lillegutt sikkert 7—8. Så e vi nu veldig i tvil om når vi skal kjøre, enten etter jobb i 16—17 tia, eller tidlig neste morgen.. noen tips, erfaringer, hva er best? Tenker jo om vi kjører om ettermiddag så vil han kanskje sove mer, men her har vi midnattssol, så det vil ikke bli noe mørkt. Hjemme tar vi ned persiennan om kveldan.. vil han fortsatt skjønne det e kveld i 20 tia og klare å sove lengere i bilen? Eller blir vi å tulle med døgnrytmen, e det bedre å kjøre om morgen? Han e ikke superglad i bilkjøring, men e han mett, så går det nå i rykk og napp [emoji5]

Hvis han ikke er så glad i å kjøre bil, og det må bli rykk og napp og pauser, hadde jeg heller tatt det på dagtid.

Vi hadde langtur allerede i påsken. Valgte da å kjøre på mårran, i første sovestund. Hadde våkentid da etter 2 timer, matet, skiftet og kjørte videre. Han satt og lekte litt (eg satt bak med han) og etterhvert sovna han av igjen - duren i bilen når vi bikka 80-90 va vesst søvndyssende [emoji23]Litt sutring og klaging va det når vi nærma oss destinasjonen etter nærmere 5 tima, men alt i alt va det mye soving på turen og det gikk veldig greit [emoji4] Syns det va bedre å kjør på dagen, og heller ta de pausene som trengtes [emoji4]

Vi hadde langtur allerede i påsken. Valgte da å kjøre på mårran, i første sovestund. Hadde våkentid da etter 2 timer, matet, skiftet og kjørte videre. Han satt og lekte litt (eg satt bak med han) og etterhvert sovna han av igjen - duren i bilen når vi bikka 80-90 va vesst søvndyssende [emoji23]Litt sutring og klaging va det når vi nærma oss destinasjonen etter nærmere 5 tima, men alt i alt va det mye soving på turen og det gikk veldig greit [emoji4] Syns det va bedre å kjør på dagen, og heller ta de pausene som trengtes [emoji4]

Veldig likt som vi har gjort egentlig (med start ved første morgendupp), og vi har allerede hatt ganske mange lange kjøreturer, alt fra hun var 7 uker[emoji5] Jeg har også reist alene med tutta fra øst til vest, tok det med ro og i hennes tempo med leke/spise/bleie-pauser, og merket at det hjalp veldig om jeg var i forkant av sutringen hennes. Altså tok pause før det ble sutring, og kunne dermed kjøre videre med rangle på bilstolen og alt var prima [emoji5] Hun liker nok stort sett å kjøre bil, men begynner hun først å sutre må vi stoppe før hun gir seg.. (om ikke hun er sutrete fordi hun er trøtt, da sovner hun raskt [emoji1360]) Verste turen vår tok 11 timer (normalt 7-8), så da vet vi til senere at den strekningen flyr vi heller enn å kjøre, Hehe [emoji28]

I august skal vi på en biltur som normalt tar 4-5 timer. Og vi har planer om å begynne å kjøre rett før første dupp slik at han sover i begynnelsen av turen, og forhåpentligvis våkner uthvilt etter et par timer. [emoji106] [emoji4]

Kjørt natt og morgen. Natt sov ca hele turen fra Bergen - Oslo. Men det var med storebror når han var 6-7 mnd. Om morgningen sov han også mye. Så vi stoppet flere ganger underveis med mat pause og hvile. Vanligvis sov han omtrent ingenting på dagtid.

Så ville enten tatt det ved lilles leggetid eller morgen

Takk for tips og erfaringer, vi skal diskutere det litt,men ser ut til at det blir tidlig på morgenen etter tips fra dere :D

Back
Topp